Odpowiednia diagnostyka czujników stanowi istotny etap w ustalaniu przyczyn usterki nowoczesnego silnika. Niestety, jak pokazuje praktyka, jest to zagadnienie, które wciąż sprawia wiele problemów.
Czujnik NOx jest ważnym elementem układu oczyszczania spalin służącym do redukcji stężenia szkodliwych substancji NOx (tlenki azotu). Jest stosowany w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym z układem SCR (selektywna redukcja katalityczna) na bazie mocznika (AdBlue).
Ulepszone samochodowe czujniki wizyjne DENSO wykrywają pieszych również w nocy, zmniejszając ryzyko zaistnienia wypadku drogowego.
Czujnik liniowy A/F – specjalny rodzaj czujnika tlenu – mierzy stosunek powietrza do paliwa i umożliwia obsługę bardziej zaawansowanych procesów kontroli emisji.
Nowoczesny samochód zawiera dziesiątki rozmaitych czujników, które – choć zwykle niepozorne – mają bardzo duże znaczenie dla poprawnego funkcjonowania wszystkich układów. Dzięki nim elektroniczne sterowniki uzyskują informacje o funkcjonowaniu poszczególnych komponentów pojazdu i warunkach ich pracy.
Firma AS-PL rozszerzyła ofertę o kolejne produkty. Do bazy złożonej z ponad 24 000 pozycji asortymentowych dodano 100 modeli czujników NOX, które można już zamawiać na stronie internetowej. Czym są sensory używane w układach SCR i dlaczego ostatnio stały się tak popularne? Poniższy tekst przybliża budowę i działanie czujników tlenku azotu.
Aby móc przeprowadzić diagnostykę błędów w elektromechanicznych układach wspomagania kierownicy, warto znać funkcje różnych czujników.
Badacze SEAT-a prowadzą pilotażowe testy z wykorzystaniem okularów monitorujących ruch tęczówek.
Automatyczne światła i automatyczne wycieraczki nie są już niczym nowym. Dzięki zastosowaniu elementów optycznych, takich jak fotodiody, regulowanie pracą tych urządzeń odbywa się praktycznie bez udziału kierowcy.
DENSO rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 4 nowe czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT), które mają łącznie 535 dodatkowych zastosowań i zastępują 12 numerów części OE.
Dr.Motor Automotive rozszerzyło swoją ofertę o kolejną grupę produktową – czujniki NOx.
Czujniki prędkości obrotowej kół (czujniki ABS) są niezastąpionym elementem systemów antyblokujących hamulce.
Od niedawna wszystkie pojazdy silnikowe muszą być wyposażone w układy kontroli prędkości, nadzoru nad koncentracją kierowcy, wykrywania przeszkód podczas cofania czy rejestracji danych na temat zdarzeń.
Arnott Europe poszerza ofertę części zamiennych do zawieszeń pneumatycznych o dwanaście nowych referencji.
Doświadczenie w jakości OE spotyka się z innowacją. Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions rozszerza swoją dotychczasową ofertę o szeroką gamę produktów Vitesco, w tym zaawansowane czujniki NOX.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu