W październiku br. na polskim rynku wtórnym sprzedano 289 556 samochodów, czyli o 3 658 aut więcej niż we wrześniu br. Jednocześnie średnia cena sprzedanego pojazdu wzrosła o 713 zł i wyniosła 46 732 zł.
Polski rynek aut używanych jest całkowicie zdominowany przez pojazdy benzynowe (50%) i diesle (44%). Hybrydy i elektryki stanowią razem ok. 4%.
Kupujący samochody używane mają coraz większy wybór wśród aut młodych w wieku do trzech lat.
Współczesna motoryzacja opiera się nie tylko na stali i silnikach, ale coraz bardziej na danych. Nowoczesne pojazdy generują terabajty informacji: o stylu jazdy, zużyciu energii, stanie technicznym, lokalizacji czy warunkach drogowych.
Niskie temperatury znacząco obniżają zdolności prądotwórcze akumulatora, co może prowadzić do trudności z uruchomieniem pojazdu. Według ostatnich danych Stowarzyszenia Samochodowego (ADAC) zły stan akumulatora jest przyczyną ponad 44,9% wszystkich awarii na drodze.
Jak dobrać akumulator, który będzie niezawodny i idealny do dobrze wyposażonego, nowoczesnego auta z mocnym silnikiem bez systemu Start-Stop i rekuperacji, które głównie funkcjonuje w cyklu miejskim?
Wiodący producenci pojazdów ciężarowych w Europie, w tym Scania, MAN, Volvo Trucks, Daimler, IVECO oraz Ford, wystosowali wspólny list do komisarzy Unii Europejskiej z apelem o zmianę regulacji dotyczących emisji CO2 dla ciężarówek.
Najdłużej obecna w Polsce chińska marka samochodów – MG – odpowiada za 80% używanych pojazdów tej produkcji w liczącej ponad 23 mln aut polskiej bazie CARFAX.
Polska branża warsztatowa przeżywa jeden z trudniejszych okresów w swojej historii. Niedobór wykwalifikowanych mechaników osiągnął znaczny poziom, wpływając na funkcjonowanie wielu warsztatów w całym kraju. Problem ten nie dotyczy już tylko małych, lokalnych serwisów, ale również dużych sieci oraz autoryzowanych punktów obsługi.
We wtorkowe południe strefa biznesowa Tarczyński Arena Wrocław stała się miejscem wyjątkowego spotkania branży motoryzacyjnej. polskim automotive aftermarket
Na koniec września 2025 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 112 286 szt.
Kiedyś o przyszłości motoryzacji decydowały silniki, design czy cena. Dziś coraz częściej znaczenie ma tu geopolityka. Najnowszy kryzys wokół producenta chipów Nexperia ponownie pokazuje, że nawet najmniejszy półprzewodnik potrafi zatrzymać całą fabrykę samochodów.
Agencja SW Research na zlecenie platformy sprzedażowej OLX przeprowadziła badanie sprawdzające, ile w 2025 r. kosztuje naprawa auta. Co z niego wynika?
Stacje Kontroli Pojazdów pełnią funkcje wykraczające poza coroczne okresowe badania techniczne. W kontekście nowych regulacji dotyczących zmiany tabeli opłat za badania techniczne warto przypomnieć, kiedy i dlaczego kierowca powinien zgłosić się do SKP.
Zakład Volkswagen Poznań we Wrześni, który w przyszłym roku będzie obchodził jubileusz dziesięciolecia, czeka ważna rozbudowa.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?