Aby zminimalizować ryzyko problemów i zapewnić sobie komfort oraz bezpieczeństwo użytkowania pojazdu, warto odpowiednio przygotować go na nadchodzące miesiące.
Indeks Cen Grupy AUTO1 wskazuje, że ceny samochodów używanych pozostały stabilne w październiku 2024 roku, z niewielkim wzrostem indeksu z 136,8 we wrześniu do 136,9 w październiku, co odzwierciedla minimalny wzrost o 0,1%.
PSNM opublikowało najnowsze, zaktualizowane wydanie „Licznika AFIR”. Opracowanie ukazuje stan wypełnienia przez Polskę Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) po trzech kwartałach 2024 r.
Na rynku wtórnym wciąż żyje kilkadziesiąt modeli samochodów, których produkcja już dawno się zakończyła. Jednocześnie niektóre bestsellery ostatnich lat nie doczekały się nawet odpowiednich następców, inne zostały przekształcone w zupełnie inne nadwozia – typowo rodzinne minivany w pseudoterenowe SUV-y.
Globalna sprzedaż samochodów hamuje, ponieważ słabnie impuls odreagowania popytu po pandemii, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych i Europie, a konsumenci odczuwają presję wysokich cen paliw i kredytów – wynika z analiz Allianz Trade.
Polish EV Outlook Index (PEVO Index) to comiesięczne zestawienie kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce. Na koniec września 2024 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 74 184 szt.
Leapmotor rozpocznie sprzedaż modeli T03 i C10 w Polsce za pośrednictwem wybranych dealerów marek Stellantis
Ze względu na duże zainteresowanie, Inter Cars przedłuża promocję! Zajmujesz się serwisem aut osobowych? Tylko do 30 listopada masz czas, by odebrać elektryczne hulajnogi Motus Scooty 10 Gen 5 lub rower Lapierre!
Wraz z coraz większą popularnością samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na baterie wzrośnie czterokrotnie do 2030 roku, prognozuje firma doradcza Bain & Company.
W ramach pakietu legislacyjnego "Fit for 55" Unia Europejska przyjęła rozporządzenie 2023/955 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ustanowienia Społecznego Funduszu Klimatycznego.
W 2023 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 1,5 mln nowych elektrycznych samochodów osobowych zasilanych wyłącznie akumulatorem. Łącznie jest ich już 4,5 mln, wciąż jednak to zaledwie 1,7% wszystkich samochodów w UE.
Według danych z końca września 2024 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 74 307 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV).
Tempo rozbudowy infrastruktury ładowania w Polsce wciąż jest zbyt wolne i pozostaje jedną z największych barier w rozwoju rynku samochodów elektrycznych – wskazują eksperci.
Mimo rosnącej świadomości ekologicznej oraz dynamicznie rozwijającego się rynku motoryzacyjnego, Polacy nadal wierzą w mity dotyczące elektromobilności, zwłaszcza związane z zasięgiem pojazdów BEV, ich ładowaniem oraz wpływem na środowisko.
W styczniu 2025 r. wchodzą w życie wytyczne dyrektywy CAFE (Clean Air For Europe), która nakłada na producentów samochodów wyśrubowane normy emisji CO2.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?