Goodyear został najlepiej ocenianą marką opon zimowych w najbardziej renomowanych niezależnych testach opon przeprowadzonych w tym sezonie w Europie [1].
Samochody elektryczne (electric vehicles – EV) różnią się od spalinowych nie tylko rodzajem napędu. W ich przypadku także sposób mocowania kół wymaga większej uwagi.
Nieprawidłowy montaż opon to jedna z najczęstszych przyczyn reklamacji w warsztatach samochodowych i wulkanizacyjnych. Ponad 90% zgłoszeń związanych z hałasem i wibracjami nie wynika z jakości ogumienia, lecz z błędów popełnianych podczas jego demontażu i ponownego zakładania.
Wraz z sezonową wymianą opon kierowcy często skupiają się wyłącznie na ogumieniu. Tymczasem to doskonały moment, by zweryfikować również stan układu hamulcowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Przed wymianą opon na zimowe warto zainwestować w nowe produkty lub gruntowanie sprawdzić zeszłoroczny osprzęt. Montaż zużytych lub uszkodzonych opon może mieć drastyczne skutki dla kierowcy oraz pasażerów.
Wraz ze startem sezonu zmiany opon, warto pamiętać, by przy wyborze nowej opony zimowej sprawdzić jej przewidywany przebieg i zużycie paliwa, by wiedzieć, jak efektywna kosztowo jest to inwestycja.
Mercedes-AMG i Michelin wspólnie podjęli się nietypowego wyzwania na torze Nardò Technical Center na południu Włoch. Pokonali 40 075 kilometrów, czyli odpowiednik obwodu Ziemi, w modelu CONCEPT AMG GT XX, z prędkością 300 km/h w czasie krótszym niż 8 dni.
Goodyear zwyciężył drugi rok z rzędu w prestiżowym teście opon zimowych ADAC, potwierdzając tym samym wiodącą pozycję w dziedzinie innowacji i osiągów opon.
Codzienność współczesnych kierowców to nieustanna zmiana – nagłe załamania pogody, rosnące natężenie ruchu, konieczność oszczędzania czasu i pieniędzy. Nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na opony całoroczne.
Goodyear rozszerza linię opon Vector 4Seasons Gen-3 o 13 nowych pozycji asortymentowych, zwiększając ofertę do 187 wariantów, od 14” do 22”.
Continental stawia na wykorzystanie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu w produkcji opon. W 2024 r. udział tych materiałów wynosił średnio 26%, jednak do końca bieżącego roku firma spodziewa się wzrostu o 2–3 punkty procentowe.
Continental rozpoczął kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości właścicieli flot pojazdów użytkowych, aby podnieść świadomość na temat rosnącego znaczenia oporów toczenia opon do pojazdów użytkowych.
W pierwszym półroczu 2025 roku sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów kontynuuje wzrosty: ogółem zwiększyła się o +4%, w największym segmencie opon do samochodów osobowych o +1,2%, a do SUV aż o +20%.
Continental Tires osiągnął kolejny kamień milowy na drodze do zwiększenia zrównoważonego rozwoju: wszystkie europejskie zakłady produkcyjne grupy, w których produkowane są nowe opony, otrzymały uznaną na całym świecie międzynarodową certyfikację zrównoważonego rozwoju i emisji dwutlenku węgla (ISCC) PLUS.
Opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 ponownie została uznana za najlepszą w teście opon całorocznych przeprowadzonym przez ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) [1], największe stowarzyszenie motoryzacyjne w Europie.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?