Najnowsze z Silnik i układ napędowy
Silnik i układ napędowy
Bijące serce Lamborghini – historia V12
Wolnossący silnik V12 jest sercem najbardziej prestiżowych samochodów marki Lamborghini. Od 1963 roku do dziś wyprodukowano tylko dwie jego wersje – pierwsza została stworzona przez Giotto Bizzarriniego i zadebiutowała w Lamborghini 350 GT, drugą, zaprojektowaną od podstaw, ale przy niezmienionych głównych koncepcjach technicznych, wprowadzono w Aventadorze z 2011 roku. Był to dla firmy znaczący krok technologiczny, wyznaczający nowe standardy w zakresie mocy i niezawodności.
Silnik i układ napędowy
Uszkodzenia pomp paliwa - cz. 3
Szczególnym przypadkiem uszkodzeń pomp są uszkodzenia wywołane obecnością wody w układzie paliwowym. Cząstki rdzy albo wapnia, które powstały w wyniku obecności wody w układzie paliwowym, mogą doprowadzić do zapchania filtra i tym samym do pracy na sucho.
Silnik i układ napędowy
Zapobieganie erozji elektrycznej łożysk w układach napędowych pojazdów EV
Firma NSK opracowała nowy i ekonomiczny sposób zapobiegania erozji elektrycznej w układach napędowych pojazdów elektrycznych (EV). Korzystając z zalet unikatowej metody wytwarzania opatentowanej powłoki z tworzywa sztucznego do łożysk kulkowych poprzecznych, producenci pojazdów elektrycznych mogą uzyskać znaczne oszczędności w porównaniu z kosztownymi łożyskami „hybrydowymi”, w których elementy izolacyjne są wykonane z materiałów ceramicznych.
Silnik i układ napędowy
Powłoki DLC – moc diamentu i grafitu w produkcji rozpylaczy
WUZETEM wdrożył technologię wytwarzania powłok DLC, które łączą wysoką twardość typową dla diamentu, z niskim współczynnikiem tarcia, właściwym dla grafitu. Ten rodzaj powłoki, którą pokrywane są igły rozpylacza, zapewnia większą odporność na zużycie oraz mniejsze opory ruchu, co prowadzi do wydłużenia żywotności rozpylacza.
Silnik i układ napędowy
Rozrząd trwały, jeśli dobrze obsługiwany
Układy rozrządu – czy to napędzane paskiem, czy łańcuchem – są tak trwałe jak najmniej trwały element w tym układzie. Niestety wielu mechaników podczas naprawy wciąż idzie na skróty, pozostawiając stare elementy lub nie stosując się do wytycznych podczas obsługi.
Silnik i układ napędowy
Skrzynie bezstopniowe - podstawy techniczne i zasady użytkowania
Konstrukcja przekładni bezstopniowej znana jest od czasów Leonarda da Vinci. Obecnie w nowej odsłonie jest bardziej powszechna niż kiedykolwiek. Nowatorskie elementy opasujące, koncepcje sterowania i napędy hybrydowe nadają rozmachu tej technologii przenoszenia napędu.
Silnik i układ napędowy
Olej, który modyfikuje swoje właściwości i zapewnia maksymalną wydajność silnika - Castrol EDGE 5W-30 LL
Oleje z gamy Castrol EDGE dzięki technologii Fluid TITANIUM adaptują się do panujących warunków, co pozwala zredukować nawet o 20%* tarcie zmniejszające osiągi silnika oraz zapewnić wysoki stopień ochrony jednostki napędowej.
Silnik i układ napędowy
Filtry na warsztacie
PZL Sędziszów to firma, która pozostaje w ciągłym kontakcie z mechanikami. Wymiana informacji na tej płaszczyźnie przynosi korzyści obu stronom. Pozwala na wprowadzanie pewnych udoskonaleń na etapie produkcji, a także jest świetną bazą podczas przygotowywania wskazówek montażowych oraz szkoleń dla kolejnych pokoleń mechaników.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 10