Zdjęcia
Ostatnio dodane galerie zdjęć
Wiadomości
Koenigsegg CC850
Misją CC850 jest dostarczanie najczystszych wrażeń z jazdy. Chociaż inspiracja CC8S jest widoczna, układ napędowy, silnik i możliwości CC850 nie są klasyczne. 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w CC850 został zaprojektowany i skonstruowany w całości we własnym zakresie. Jak widać w Jesko, ten V8 nie ma koła zamachowego i dlatego jest najbardziej responsywnym, szybkoobrotowym silnikiem.
Osiągi są oszałamiające – 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w CC850 generuje 1185 KM na benzynie lub 1385 KM na E85, a także moment obrotowy 1385 Nm (1020 lb-ft). Podobnie jak kultowy Koenigsegg ONE:1 wyprodukowany w 2014 roku, CC850 również osiąga stosunek mocy do masy 1:1 przy 1385 KM i masie własnej 1385 kg.
Rewolucyjna pierwsza na świecie skrzynia biegów
To, co sprawia, że Koenigsegg CC850 jest naprawdę wyjątkowy i skoncentrowany na kierowcy, to jego rewolucyjny, pierwszy na świecie system zmiany biegów (ESS). ESS pozwala na różne przełożenia w zależności od trybu jazdy, zapewniając dostosowane do potrzeb wrażenia w oparciu o użytkowanie drogi lub toru. Ale nie to naprawdę wyróżnia ESS. Oparty na Light Speed Transmission (LST) Koenigsegga, ESS, w połączeniu z pedałem sprzęgła, jest adaptowalną, wielostopniową, 6-biegową manualną skrzynią biegów, która może również działać jako superszybka, płynnie zmieniająca biegi 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Możliwość płynnego wyboru przez kierowcę między manualną skrzynią biegów a automatyczną zmianą biegów jest bezprecedensowa. Sama w sobie stawia CC850 wysoko w klasie.
Wiadomości
Nowy Mercedes EQS
EQS SUV to pierwszy całkowicie elektryczny luksusowy SUV marki Mercedes-EQ. W chwili wprowadzenia na rynek gama modeli obejmuje trzy warianty:
- EQS 450+ (WLTP: zużycie energii w cyklu mieszanym: 22,9-18,2 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)1,
- EQS 450 4MATIC (WLTP: zużycie energii w cyklu mieszanym: 24,3-20,2 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)1, każda z mocą 265 kW,
- EQS 580 4MATIC (WLTP: zużycie energii w cyklu mieszanym: 24,3-20,2 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)1 przy 400 kW.
Ceny zaczynają się od 110 658,10 euro2 za EQS 450+. EQS 450 4MATIC i EQS 580 4MATIC kosztują odpowiednio 114 446,10 i 135 291,10 euro2. Modele można zamawiać już teraz, a do pierwszych klientów w Europie trafią w grudniu. Seria modelowa jest produkowana w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosa (USA).
SUV oferuje mnóstwo przestrzeni, komfortu i łączności w swoim awangardowym, luksusowym wnętrzu. Drugi rząd siedzeń można standardowo regulować elektrycznie. Opcjonalnie dostępny jest trzeci rząd siedzeń z dwoma dodatkowymi pojedynczymi siedzeniami (1904 euro2). Fotele w SUV-ie EQS rozkładają się mechanicznie z podłogi bagażnika. Po złożeniu siedzeń podłoga jest równa. W połączeniu z trzecim rzędem siedzeń funkcja EASY ENTRY jest standardem w drugim rzędzie siedzeń.
Do wyboru są nie tylko trzy warianty napędu, ale także trzy typy modeli. Różnią się one kilkoma szczegółami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz:
- Standardowy wygląd zewnętrzny i wnętrze Electric Art Line,
- Elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne ozdobniki,
- Nadwozie linii AMG i wnętrze linii AMG.
Inne ważne wyposażenie Mercedes-Benz połączył w pakiety. Nazywają się one Advanced, Advanced Plus, Premium, Premium Plus i Business Class i wzajemnie się uzupełniają. Ich dostępność zależy od typu modelu. Ponadto szereg opcjonalnych dodatków jest również dostępnych pojedynczo. Oto przegląd najważniejszych opcji:
- Wyświetlacz MBUX Augmented Reality Head-up (1082,90 euro2): wyświetla wiele treści rozszerzonej rzeczywistości dla systemów wspomagania kierowcy, a także informacje nawigacyjne. Z punktu widzenia kierowcy łączą się one z otoczeniem przed pojazdem, dzięki czemu mogą pomóc w zmniejszeniu rozproszenia uwagi kierowcy.
- Osłona chłodnicy ze wzorem Mercedes-Benz (392,70 euro2): trójwymiarowy wzór gwiazdy nawiązuje do oryginalnej gwiazdy Daimler-Motorengesellschaft, która została zarejestrowana jako znak towarowy w 1911 roku.
- Asystent wnętrza MBUX (642,60 euro2): rozpoznaje wiele różnych żądań obsługi za pomocą kamer w jednostce sterującej dachem i algorytmów uczenia się. Interpretuje kierunek, w jaki wskazuje głowa, ruchy rąk i mowę ciała oraz reaguje odpowiednimi funkcjami pojazdu.
- Trailer Maneuvering Assist (416,50 euro2): ułatwia manewrowanie z przyczepą, automatycznie kontrolując kąt skrętu pojazdu ciągnącego do prędkości 5 km/h i do 15 procent nachylenia.
- Boczne poduszki tylne (452,20 euro2): w przypadku silnego zderzenia bocznego osłaniają klatkę piersiową pasażerów zewnętrznych siedzeń tylnych drugiego rzędu i uzupełniają ochronę zapewnianą przez standardowe poduszki powietrzne okienne.
- ENERGIZING AIR CONTROL Plus (535,50 euro2): opiera się na filarach filtracji, technologii czujników, koncepcji wyświetlacza i klimatyzacji. Filtr HEPA (High Efficiency Particulate Air) jest również elementem, który oczyszcza dopływające powietrze z zewnątrz na bardzo wysokim poziomie filtracji.
Mercedes me Charge: dostosowane taryfy
Od czerwca 2022 r. Mercedes me Charge3 oferuje w Europie trzy nowe taryfy ładowania, które są dostosowane do indywidualnych wyników jazdy. Każdy, kto kupi SUV EQS i zarejestrował się w Mercedes me Charge, zostanie początkowo objęty taryfą Mercedes me Charge L. Taryfa ta przeznaczona jest dla klientów podróżujących na duże odległości. W pierwszym roku nabywcy nowych samochodów nie muszą płacić żadnej podstawowej opłaty, od drugiego roku wynosi ona 17,90 euro miesięcznie4.
Korzystne ceny za kilowatogodzinę są szczególnie interesujące dla tych, co często ładują. Ładowanie AC kosztuje 0,33 €/kWh, plus 0,06 € za minutę od 180 minuty. Te sześć centów dodatkowych kosztów to tak zwana „opłata blokująca”, która jednak nie obowiązuje w Niemczech przy pobieraniu opłat między godziną 21:00. i 8:00 rano. Oznacza to, że właściciele pojazdu elektrycznego bez własnej stacji ładowania Wallbox mogą ładować przez noc w publicznych punktach ładowania bez dodatkowych kosztów.
Warunki obowiązujące w nowym systemie taryfowym dla ładowania DC to (0,39 €/kWh, plus 0,20 € za minutę od 60 minuty) i superszybkiego ładowania w sieci IONITY to (0,35 €/kWh). Dzięki IONITY Unlimited kierowcy SUV-ów EQS pobierają energię elektryczną bezpłatnie przez rok na stacjach ładowania IONITY. Dotyczy to aktywacji przez Mercedes me Charge.
Mercedes-Benz Bank oferuje klientom indywidualnym i biznesowym w Niemczech atrakcyjne warunki finansowania i leasingu. Ubezpieczenie komunikacyjne, w tym indywidualnie dopasowaną ochronę pojazdów elektrycznych, można kupić online. Usługi specjalne, takie jak ochrona akumulatora przed wszystkimi zagrożeniami, są zintegrowane, a kabel ładujący jest również ubezpieczony. Ubezpieczenie telematyczne InScore to interesująca opcja, ponieważ składka może zostać zmniejszona nawet o 30 procent w zależności od stylu jazdy danej osoby. Mercedes-Benz Mobility oferuje usługi finansowe klientom w Europie za pośrednictwem swoich lokalnych podmiotów.
1 Zasięg i zużycie energii elektrycznej zostały określone na podstawie Rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008.
2 Sugerowana cena detaliczna w Niemczech zawierająca 19% VAT.
3 Aby umożliwić korzystanie z usługi Mercedes me connect „Mercedes me Charge”, wymagana jest osobna umowa o ładowanie z wybranym dostawcą zewnętrznym w celu naliczania opłat i rozliczeń. Do korzystania z usług Mercedes me connect wymagany jest osobisty Mercedes me ID oraz zgoda na Warunki korzystania z usług Mercedes me connect.
4 Ceny zawierają. 19% VAT ważny na rynek niemiecki, od 01.08.2022. Ceny w innych krajach europejskich mogą się różnić. Partnerem umownym jest Digital Charging Solutions GmbH. Aktualne informacje o taryfach: https://eu.charge.mercedes.me/web/de/daimler-de/tariffs
Wiadomości
Toyota Aygo X
Aygo X to nowy crossover w gamie marki, którego miejski charakter podkreślają zarówno kompaktowe wymiary, jak i odważna stylistyka. Miejska Toyota daje bardzo duże możliwości indywidualizacji – wybór pięciu wersji wyposażenia i ośmiu kompozycji kolorystycznych nadwozia wzbogaca ponad 30 akcesoriów oraz elementów stylistycznych nadwozia i wnętrza oraz zabezpieczeń bagażnika.
Wiadomości
Elektryczny Lexus RZ 450E
Aby stworzyć nowego elektrycznego Lexusa, zaprojektowano specjalną platformę. Zapewnia ona wysoką sztywność nadwozia, nisko położony środek ciężkości i duży rozstaw osi. Jest to pierwsze auto bateryjne tej marki, które zostało stworzone od podstaw. Łączy ono sportową dynamikę jazdy z wykonaniem na najwyższym poziomie.
Wiadomości
Lexus BEV Sport
Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation i właściciel marki Lexus, pod koniec 2021 roku ogłosił strategię dotyczącą wprowadzania samochodów elektrycznych na rynek. Jednym z nich ma być zasilany bateryjnie model sportowy BEV. Samochód będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w ok. 2 s. Imponujący ma też być zasięg samochodu – ponad 700 km, a to dzięki wykorzystaniu baterii ze stałym elektrolitem. BEV Sport to jeden z wielu nadchodzących pojazdów elektrycznych, które Lexus ma zamiar wprowadzić na rynek w tej dekadzie. Samochód elektryczny w każdym segmencie, w którym operuje marka, to plan, który ma być zrealizowany do 2030 r. Założenie jest takie, że do 2035 roku wszystkie produkowane pojazdy mają mieć napęd elektryczny.
Wiadomości
Toyota bZ4X
Toyota, znana z hybrydowych pojazdów, pod koniec 2021 roku, opracowała swojego pierwszego elektryka. Model ten nosi nazwę bZ4X, Który niedawno miał swoją premierę.
Model bZ4X jest pierwszym opracowanym przez Toyotę w całości jako samochód elektryczny BEV. Jest to również pierwszy samochód zbudowany na nowej platformie dedykowanej dla pojazdów typu BEV. Oparta na filozofii e-TNGA, została opracowana wspólnie przez Subaru i Toyotę. Włączenie jednostki akumulatorowej jako integralnej części podwozia pod podłogą pojazdu daje podstawowe korzyści w postaci niskiego środka ciężkości, doskonałego wyważenia przodu/tyłu oraz wysokiej sztywności nadwozia.
Wiadomości
Mercedes Vision EQXX
Nowy projekt Mercedesa Vision EQXX to wizja elektrycznego pojazdu przyszłości. Zastosowana technologia baterii pozwala na przejechanie nawet 1000 kilometrów na jednym ładowaniu. Dodatkowo samochód wyposażono w panele słoneczne, które na bieżąco wspomagają uzupełnianie poziomu energii.
Wiadomości
Audi S1 Hoonitron
W pełni elektryczny, jednostkowy model Audi S1 Hoonitron został specjalnie skonstruowany do video “Elektrikhana” dla Kena Blocka. Tworząc pojazd, wzorowano się na legendarnym Audi Sport Quattro S1. Ten unikalny samochód otwiera nowy rozdział dla marki oraz twórców sławnej Gymkhany.
Wiadomości
KIA EV9 CONCEPT
Projekt nowego SUV-a Kia Concept EV9 robi niebagatelne wrażenie. Auto zostało stworzone tak, aby zachować jak najwięcej aerodynamicznych możliwości. Sam kształt został zainspirowany wodą i co ciekawe materiały, które zostały wykorzystane do wykończenia wnętrza pochodzą z przeróbki plastikowych butelek oraz wełnianych włókien wyłowionych z oceanów. Jest to więc prawdziwie ekologiczna i ciekawa koncepcja samochodu. Wersja produkcyjna ma zadebiutować w 2024 roku.
Nowości produktowe
GMC HUMMER EV
Marka Hummer, należąca do General Motors, która przestała być produkowana w 2010 r., ma powrócić w 2022 r. w wydaniu całkowicie elektrycznym. Najpierw w wersji Pickup, potem zaś jako SUV. Bestia ta będzie mogła poszczycić się mocą 1000 koni mechanicznych, a układ napędowy zostanie oparty na trzech silnikach elektrycznych. Po naładowaniu, auto będzie mogło przejechać dystans ok. 560 km. Do setki zaś ma rozpędzać się w 3 sekundy, dzięki specjalnemu trybowi jazdy Watts to Freedom Launch Control. Realny moment obrotowy, szacowany jest na 1356 Nm .
Wiadomości
Koenigsegg Jesko
Koenigsegg Jesko wyjeżdża na drogę: w postaci przedseryjnego samochodu produkcyjnego Jesko Koenigsegg pokazuje, że najwyższe osiągi nie są mu obce. Malowane w kolorze Tang Orange Pearl z akcentami ze srebra i włókna węglowego Jesko jest wizualnym hołdem dla wczesnej oryginalnej palety kolorów Koenigsegga CCR.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Top Galerie
NEWSLETTER
Dostawcy treści
Partnerzy portalu