W zakresie komfortu i bezpieczeństwa elektryczny hamulec postojowy posiada szereg istotnych zalet w porównaniu do tradycyjnego linkowego hamulca ręcznego. Brak dźwigni hamulca ręcznego daje więcej miejsca oraz większą swobodę przy projektowaniu konsoli środkowej. Ze względu na ich coraz powszechniejsze stosowanie w ciężkich pojazdach oraz SUVach, wymagania bezpieczeństwa stawiane tym systemom są coraz wyższe.
Zastosowanie elektrycznego hamulca postojowego (EPB) w połączeniu z systemami bezpieczeństwa czynnego ESP spowodowało, że funkcja EPB została również rozszerzona na hamulec awaryjny.
Continental wychodząc naprzeciw użytkownikom pojazdów i warsztatom usprawniającym pojazdy wprowadził do oferty możliwość wymiany poszczególnych podzespołów zintegrowanego zacisku. Osobno będzie dostępna część hydrauliczna oraz osobno serwomechanizm załączający elektryczny hamulec postojowy. Nie ma potrzeby wymiany całego zacisku. Oszczędza to czas i pieniądze.
Produkcja elektrycznego hamulca postojowego (EPB) na rynku indyjskim ma się rozpocząć w 2017 roku. Hamulec EPB zwiększa efektywność działania układu hamulca postojowego, a także zwiększa bezpieczeństwo i komfort kierowcy. ZF TRW oferuje układy EPB standardowe, zintegrowane, a także rozwiązania dla osi przednich.
Elektryczny hamulec postojowy jest dziś bardzo popularnym rozwiązaniem, które praktycznie wyparło dobrze nam znany hamulec ręczny. Współczesne rozwiązania EPB posiadają właściwie same zalety i stosowane są w szerokiej gamie pojazdów, dając komfort i pewność działania.
Sukces każdego nowego wynalazku wynika z holistycznego podejścia do oceny jego zalet i wad. W przypadku elektrycznych hamulców postojowych (electric parking brake – EPB) zwycięstwo technologii jest jasne.
ZF wprowadziło na rynek pierwszy frontalny elektryczny hamulec postojowy (EPB) dedykowany dla wszystkich mniejszych samochodów.
Firma ZF TRW ogłosiła niedawno produkcję swojego sześćdziesięciomilionowego elektrycznego hamulca postojowego (EPB), montowanego bezpośrednio na zacisku hamulcowym.
Każdy kierowca potrafi hamować, ale niestety, jeśli trzeba hamować w sytuacji awaryjnej wielu z nich popełnia błędy, które wpływają na wydłużenie drogi hamowania.
ABS nie tylko skraca drogę hamowania i ogranicza ryzyko utraty kontroli nad pojazdem, ale także drastycznie ogranicza liczbę wypadków samochodowych. Szacuje się, że system zmniejsza liczbę zderzeń czołowych na mokrej nawierzchni nawet o 35%! Dzięki temu elementowi układu hamulcowego, to co kiedyś wymagało ogromnego doświadczenia, dziś wymaga jedynie silnego naciśnięcia pedału hamulca.
W dynamicznie rozwijającym się świecie motoryzacji innowacjom podlegają poszczególne elementy samochodów. Przełomem technologicznym są np. hamulce pozbawione tradycyjnych układów hydraulicznych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu