Najnowsze z Hamulce i zawieszenie
Hamulce i zawieszenie
Nowe osłony przeciwpyłowe z elastomeru TPU i nowe pierścienie uszczelniające
Części układu kierowniczego i zawieszenia MOOG® dzięki nowym osłonom przeciwpyłowym oraz nowym pierścieniom zabezpieczającym są teraz nawet dwukrotnie trwalsze. Wykorzystanie zaawansowanego termoplastycznego elastomeru poliuretanowego (TPU) w produkcji osłon to zupełnie nowa technologia w porównaniu z konwencjonalnym materiałem z gumy chloroprenowej stosowanym nadal w wielu konkurencyjnych częściach innych producentów.
Hamulce i zawieszenie
Delphi Technologies rozszerza gamę hamulców, wprowadzając bimetaliczne tarcze hamulcowe
Firma Delphi Technologies rozszerza ofertę o bimetaliczne tarcze hamulcowe. Są lżejsze od tarcz żeliwnych, pozwalają na zmniejszenie zużycia paliwa oraz oferują bardzo dobrą ochronę przed korozją.
Hamulce i zawieszenie
Dlaczego warto zadbać o ciszę podczas hamowania?
Piszczące lub skrzypiące hamulce mogą świadczyć o konieczności wymiany elementów tego układu, ale także znacząco obniżyć przyjemność podróży samochodem i zniechęcić do korzystania z niego. W firmie TMD Friction, do której należy marka Textar, działa specjalny zespół do spraw redukcji hałasu.
Hamulce i zawieszenie
BILSTEIN dzieli się niezbędną wiedzą
Technologia w branży motoryzacyjnej rozwija się szybko i żeby za nią nadążyć dla wielu niezbędne są szkolenia. BILSTEIN od lat przywiązuje do nich dużą wagę i swoją wiedzą dzieli się nie tylko z profesjonalistami, ale również początkującymi. W ostatnim czasie eksperci marki odwiedzili szkoły w Iławie i Olsztynie.
Technika motoryzacyjna
ASB® – technologia czerpiąca z doświadczeń historii i sięgająca technologicznie do następnej epoki
NTN-SNR, jako prekursor technologii aktywnego czujnika prędkości koła, udostępnił licencję na swój patent uznanym pod względem jakości i pozycji rynkowej świadomym producentom łożysk w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu rynek części OEM płynnie przeszedł w kolejny etap rozwoju technologicznego motoryzacji.
Hamulce i zawieszenie
Czym różnią się od siebie poszczególne amortyzatory marki BILSTEIN?
Marka BILSTEIN słynie z bardzo szerokiego asortymentu najwyższej jakości amortyzatorów do samochodów sportowych. Jednak w całej ofercie najbardziej popularne są trzy serie: B4, B6 i B8. Należy przypomnieć, że chociaż BILSTEIN to doskonałe amortyzatory do codziennej eksploatacji, to ich modyfikacje B6, a nawet B8 przeznaczone są nie tylko dla użytkowników o sportowym zacięciu. Oto podpowiedź, do czego można je zastosować.
Hamulce i zawieszenie
Test zawieszenia Smarta
Tematem, który często jest poruszany wśród specjalistów zajmujących się zawieszeniem jest to, czy należy wymienić amortyzatory jeśli nie mają widocznych uszkodzeń lub wycieków. Aby to zweryfikować w praktyce Matteo Turolla, Technical & Operational Marketing Support Manager w KYB Italy, odwiedził warsztat w Weronie w północnych Włoszech.
Hamulce i zawieszenie
Czy kontrola geometrii zawieszenia po wymianie amortyzatorów jest konieczna?
Kontrola geometrii zawieszenia jest zalecana zawsze po ingerencji mechanika w elementy, które są za nią odpowiedzialne. To, czy wymiana amortyzatorów będzie tego typu naprawą czy nie, zależy w dużej mierze od konstrukcji danego pojazdu. Bilstein wyjaśnia tę istotną kwestię.
Hamulce i zawieszenie
Zawieszenie pneumatyczne a geometria
Niewłaściwie ustawiona geometria może być efektem między innymi silnego uderzenia kół o krawężnik, wjazdu w wyrwę w nawierzchni czy wreszcie kolizji. Inną przyczyną konieczności ustawienia geometrii kół jest naprawa lub wymiana elementów zawieszenia pojazdu, w tym również podzespołów zawieszenia pneumatycznego.
Hamulce i zawieszenie
Diagnostyka układu hamulcowego
Współczesne systemy hamulcowe są bardzo rozbudowanymi układami, w których jest wiele różnorodnych elementów odpowiadających za skuteczne zmniejszenie prędkości lub zatrzymanie pojazdu. Dlatego bardzo ważna jest właściwa diagnostyka, a następnie obsługa serwisowa tego układu w warsztacie.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 10