Najnowsze z Hamulce i zawieszenie
Hamulce i zawieszenie
Przyczyny i objawy zaniku siły hamowania – poradnik Steinhof
Podczas jazdy samochodem chcemy mieć pewność, że za każdym razem po naciśnięciu hamulca auto będzie zwalniało w podobny sposób. Niestety zdarza się, tak, że spotyka kierowców niemiła niespodzianka i doświadczają oni zaniku siły hamowania. Steinhof w swoim poradniku przedstawia przyczyny i objawy tej usterki.
Hamulce i zawieszenie
Tuleje zawieszenia – niewielkie, natomiast istotne
Tuleje zawieszenia odgrywają kluczową rolę w układach kierowniczych i zawieszenia nowoczesnych pojazdów, umożliwiając swobodne poruszanie się części zawieszenia, a także absorbując hałas, wstrząsy i drgania. Zużyte lub uszkodzone tuleje nie spełniają swoich funkcji, dlatego ważne jest, aby regularnie je sprawdzać i w razie potrzeby wymienić. W tym artykule zawarliśmy informacje o tulejach zawieszenia: do czego służą, jak są wykonane, jakie są potencjalne przyczyny ich usterek – dzięki tej wiedzy będziesz w stanie bezbłędnie wykonać serwis układu kierowniczego.
Hamulce i zawieszenie
Zawieszenie magnetyczne – głębsze spojrzenie
Magnetyczne systemy zawieszenia pojazdów różnią się znacznie od swoich odpowiedników sterowanych elektronicznie. W tych drugich zwykle stosuje się amortyzatory z bezstopniową regulacją twardości, sterownik (ECU) oraz szereg czujników. Mimo że obydwa systemy pracują podobnie, zasada ich działania jest odmienna.
Hamulce i zawieszenie
Sygnalizacja zużycia klocków
Producenci samochodów zalecają okresową kontrolę stanu klocków hamulcowych przy każdym przeglądzie, czyli co 15–30 tys. km. Niezależnie od tego, w wybranych modelach samochodów stosuje się dodatkowe systemy ostrzegawcze, które aktywują się, kiedy grubość warstwy ciernej spadnie poniżej określonej granicy. Ferodo prezentuje popularne rozwiązania i tłumaczy zasadę ich działania. Okazuje się, że wskazania czujników nie dla wszystkich są jednoznaczne.
Hamulce i zawieszenie
ZF Aftermarket #WartoWiedzieć: Na co należy zwrócić uwagę podczas sezonowej kontroli układu hamulcowego?
Ekspert marki TRW podpowiada, na co należy zwrócić uwagę podczas kontroli układu hamulcowego oraz wskazuje najczęściej występujące przyczyny awarii. Aby zadbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, należy pamiętać o regularnej kontroli układu hamulcowego.
Hamulce i zawieszenie
Podobny wygląd, różna konstrukcja
Z roku na rok Steinhof powiększa ofertę klocków hamulcowych do pojazdów ciężarowych i autobusów. Niektórzy klienci zwrócili uwagę, że część referencji wygląda identycznie, ale ma inne oznaczenia i cenę. To bardzo ciekawe spostrzeżenie i warto wyjaśnić, z czego to wynika.
Hamulce i zawieszenie
Hamulce dobrze przygotowane
Podczas codziennej eksploatacji samochodu kierowcy zazwyczaj dbają o stan oleju, ciśnienie w ogumieniu czy ilość płynu w zbiorniczku do spryskiwaczy. Jednak wybierając się w dalszą drogę, warto skontrolować elementy układu hamulcowego – tarcze i klocki.
Nowości produktowe
Greenance Kit Concept z serii Brembo Beyond
Brembo, wiodąca firma w dziedzinie rozwoju i produkcji wysokowydajnych układów hamulcowych, przedstawia Greenance Kit Concept. Nowa gama produktów złożona z opracowanych wspólnie tarcz ze specjalnego stopu i przeznaczonych do nich klocków hamulcowych, znacząco wzbogaca ofertę Brembo przeznaczoną na rynek aftermarket.
Hamulce i zawieszenie
Serwis hamulców w samochodach elektrycznych i hybrydowych z perspektywy warsztatu
W samochodach z napędem elektrycznym oprócz konwencjonalnego procesu hamowania odbywa się hamowanie rekuperacyjne. Polega ono na tym, że silnik elektryczny przetwarza energię kinetyczną na elektryczność, dzięki czemu może spowolnić pojazd w taki sam sposób jak hamulec hydrauliczny. Wydajność hamowania odzyskowego zależy od pojemności akumulatora, dlatego w pojazdach typu mild hybrid i full hybrid jest ona stosunkowo niska, a wysoka w pojazdach typu plug-in i całkowicie elektrycznych.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 9