Haki holownicze to kluczowy element bezpieczeństwa i funkcjonalności samochodu. Aby sprostać wyzwaniom firma Steinhof stosuje zaawansowane technologie ochronne. Dowiedz się, jak producent zabezpiecza swoje produkty przed korozją i co możesz zrobić, aby cieszyć się ich trwałością przez wiele lat.
Spies Hecker prezentuje swój najnowszy wypełniacz gruntujący: Permasolid UV-TEC Primer Surfacer 9003. Ten innowacyjny i wszechstronny jednoskładnikowy wypełniacz gruntujący nie tylko błyskawicznie schnie i utwardza się, lecz także oferuje znakomitą przyczepność i wyjątkową ochronę przed korozją.
Wybierając samochód, zastanawiamy się często nad jego pochodzeniem i jesteśmy bombardowani stereotypami. „Japończyki” rdzewieją, niemieckie auta są pancerne, „francuzy” skomplikowane, a włoskie modele stoją głównie w warsztatach.
Mróz, śnieg, sól drogowa - temu musi przeciwstawić się układ hamulcowy zimą. Dlatego w dzisiejszym poradniku Steinhof podpowiadamy, o co warto zadbać, żeby hamulce działały idealnie.
Współczesne nadwozia samochodów są powlekane antykorozyjnie. Wielu producentów pojazdów udziela więc długoterminowych gwarancji na korozję – w niektórych przypadkach jest ona ważna nawet przez cały okres eksploatacji pojazdu.
Jakie są przyczyny pojawiania się śladów korozji i jak producenci zabezpieczają przed nią tarcze hamulcowe.
Kategoria w konkursie: chemia motoryzacyjna
Warto zwrócić uwagę na konserwację trudno dostępnych miejsc, takich jak profile zamknięte.
Zdaniem mechaników karoserię polskich aut najczęściej dotyka korozja drzwi, błotników i pokrywy bagażnika. Zagrożenie można minimalizować, m.in. odpowiednio pielęgnując pojazd zimą. W przypadku niektórych modeli istnieje jednak zwiększone prawdopodobieństwo, że korozja prędzej czy później się pojawi.
Miparox jest emulsją przeznaczoną do bezpośredniej aplikacji na zardzewiałe metaliczne podłoża.
Praktycznie każda naprawa blacharska jest równoznaczna z koniecznością odbudowy uszczelnienia oraz wygłuszenia samochodu, a przynajmniej jego części.
Walka z korozją nie jest ani łatwa ani tania – profesjonalne zabezpieczenie samochodu może trwać nawet 3 dni oraz kosztować powyżej 1 000 zł. Czy warto? Zdecydowanie tak, ponieważ wbrew pozorom to nie usterki mechaniczne a naprawy blacharsko-lakiernicze generują największe koszty napraw i koszty z tytułu utraty wartości samochodu. Na szczęście jeszcze nie jest za późno, żeby zabezpieczyć nasze cztery kółka przed korozją.
Grunt wytrawiający CP 595 Wash Primer marki Profix zapewnia ochronę antykorozyjną dzięki pasywacji podłoży metalicznych.
Emulsja na rdzę Miparox Rostschutzemulsion aktywnie zwalcza korozję poprzez reakcję chemiczną z rdzewiejącym podłożem.
Wyraz korozja pochodzi od łacińskiego rzeczownika corrosio oznaczającego zżeranie. Korozja metali zatem to proces stopniowego niszczenia struktury metalu w wyniku jego chemicznych reakcji ze składnikami otoczenia lub procesów elektrochemicznych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?