BMW: globalny recall aut z powodu ryzyka pożaru

BMW ogłasza globalną akcję serwisową Pixabay_akbarnemati
1.10.2025

BMW informuje o akcji serwisowej obejmującej setki tysięcy pojazdów na całym świecie. Przyczyną jest możliwość korozji przekaźnika rozrusznika, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do jego przegrzania i ryzyka pożaru. Amerykańska agencja odpowiedzialna za poprawę bezpieczeństwa na drogach NHTSA wydała ostrzeżenie „park outside” dla wybranych modeli z lat 2019–2022. 

W określonych warunkach do przekaźnika rozrusznika może przedostawać się woda. Powstała korozja może zakłócić rozruch silnika, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do zwarcia i przegrzania przekażnika, co stwarza ryzyko pożaru podczas jazdy lub postoju.

Zakres modeli

Z4 (MY 2019–2022), 330i (2019–2021), X3 (2020–2022), X4 (2020–2022), 530i (2020–2022), 430i (w tym Cabrio, 2021–2022), 230i (2022) oraz 2020–2022 Toyota Supra produkowana przez BMW. Lista pojazdów może różnić się w zależności od rynku. 

Zalecenia dla użytkowników

  • Do czasu wykonania naprawy parkować pojazd na zewnątrz, z dala od budynków i innych pojazdów.
  • Sprawdzić status pojazdu po numerze VIN lub skontaktować się z infolinią BMW.

Działania serwisowe 

Serwis BMW przeprowadzi akcję w trybie etapowym z uwagi na dostępność części. Dealerzy bezpłatnie wymienią wadliwy przekaźnik rozrusznika oraz dodatkowe elementy według potrzeb pojazdu. Terminy powiadomień do właścicieli w USA rozpoczynają się 14 listopada 2025 r. Szczegółowe informacje dla innych rynków mają być przekazywane lokalnie przez BMW.

Skala rynkowa

W Niemczech akcja obejmuje ok. 136,5 tys. pojazdów. W USA – ok. 196 tys. BMW nie podaje danych globalnych. Prawdopodobnie będzie ona jednak znacznie wyższa, ponieważ dotyczy to wielu modeli z okresu produkcji od września 2015 r. do września 2021 r. – w tym w Azji i innych krajach europejskich. 

Na rynku europejskim także wcześniej zdarzały się akcje serwisowe BMW z powodu zagrożeń elektrycznych — w maju 2025 r. w Niemczech przeprowadzono kampanię obejmującą ponad 37 000 aut modeli 3, 4, 5, X3 i X5, z powodu wadliwie zamocowanego przewodu 48 V-Plus do starter-generatora, co mogło prowadzić do przegrzania lub pożaru.

Źródło: Materiały redakcyjne

 

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę