Najnowsze z Naprawy
Naprawy
Naprawa samochodów dostawczych – rozwiązania Schaeffler
Samochody dostawcze to najszybciej rozwijający się segment pojazdów w Unii Europejskiej. Polska, z ok 2,7 mln aut, zajmuje piątą pozycją wśród zarejestrowanych pojazdów dostawczych w Europie, za takimi krajami jak Francja, Włochy, Hiszpania i Niemcy. Liczba ta rośnie w tempie ok 3% rocznie.
Naprawy
Diagnostyka zestawów montażowych
Zestaw montażowy górnego mocowania, podobnie jak amortyzator, wykonuje około tysiąca cykli pracy na dystansie 1 km. To oznacza, że po przejechaniu 80 000 km ten mały, ale ważny element mógł poruszać się nawet 75 mln razy. Można sobie wyobrazić, jak destrukcyjnie wpływa to na gumowe elementy zestawu montażowego.
Naprawy
Ile wydasz na serwis typowego, sprowadzanego auta?
Według statystyk, typowy samochód używany sprowadzany do Polski ma niespełna 13 lat i należy do klasy średniej lub kompaktowej. PZL Sędziszów podpowiada, jakie czynności obsługowe należy wykonać po zakupie takiego pojazdu i przewiduje szacunkowe koszty.
Nowości produktowe
ZF Aftermarket przedstawiło nowe rozwiązania – dla pojazdów spalinowych, hybrydowych i elektrycznych
Po czterech latach wiodące targi branży motoryzacyjnej Automechanika ponownie odbyły się we Frankfurcie. W czasach głębokich zmian szczególnie ważna jest bliska współpraca między wszystkimi uczestnikami rynku i szeroko zakrojona wymiana posiadanego know-how: widać to było wyraźnie w nowej koncepcji stoiska i programie zaplanowanym przez ZF Aftermarket.
Naprawy
Diagnostyka dwumasowego koła zamachowego – praktyka warsztatowa REPXPERT.PL
Zazwyczaj w przypadku pojawiających się stuków w trakcie gaszenia silnika wymieniamy tłumik drgań, czyli dwumasowe koło zamachowe. Co jednak, gdy po wymianie tego komponentu stuki nie zniknęły? Rozważmy problem na 3 przypadkach: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D, VW Passat 1.9 TDI oraz Renault 2.0 dCi.
Silnik i układ napędowy
Czy kupić nowy filtr cząstek stałych, czy zregenerować?
O problemach z filtrem DPF powiedziano i napisano już bardzo dużo. Wciąż jednak właściciele samochodów mają różne wątpliwości związane z tym elementem. Przede wszystkim pojawia się pytanie, czy lepiej kupić nowy filtr cząstek stałych, czy jednak warto postawić na procesy regeneracji filtra. Na szczęście coraz rzadziej kierowcy decydują się na wycinanie tego elementu.
Naprawy
Regeneracja DPF: pożądana, ale którą metodą?
Choć nie jest to nowa na rynku technologia, filtry cząstek stałych wciąż przysparzają kierowcom sporo problemów – zwłaszcza tym, którzy nieodpowiednio eksploatują swoje „cztery kółka”. Na szczęście stosowane dziś metody czyszczenia i regeneracji pozwalają niemało zaoszczędzić, a uzyskane w ten sposób DPF-y niewiele ustępują fabrycznym odpowiednikom.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 17