PowerCo i QuantumScape łączą siły, aby rozwijać technologię litowo-metalową w kierunku masowej produkcji akumulatorów do elektrycznych samochodów osobowych
Dzięki ładowaniu dwukierunkowemu samochody elektryczne mają służyć jako magazyn energii elektrycznej i stabilizować sieć.
Akumulatory trakcyjne stosowane w pojazdach elektrycznych są niezwykle wymagające, jeśli chodzi o warunki otoczenia, w których funkcjonują.
W związku z regulacjami UE odsetek pojazdów hybrydowych i elektrycznych (xEV) będzie wzrastał w ciągu najbliższych lat, stanowiąc coraz większą część parku pojazdów. Każdy z pojazdów hybrydowych i elektrycznych wyposażony jest w przynajmniej jeden akumulator wspomagający 12V. Jak sobie radzić z obsługą xEV i serwisowaniem akumulatorów w najnowocześniejszych pojazdach? Exide ma w swoim portfolio kompleksową ofertę narzędzi, która to umożliwia!
AUTOPART, polski producent akumulatorów z siedzibą w Mielcu, kupił od Spółki Five Star Polska Sp. z o.o. markę akumulatorów FIVE STAR oraz przejął jej sieć dystrybucji w Polsce.
Seria Q6 e-tron, zbudowana w Ingolstadt, jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem produkowanym na dużą skalę w niemieckim zakładzie Audi. Jednocześnie marka rozwija nowe technologie w swojej siedzibie firmy poprzez montaż nowego akumulatora wysokonapięciowego (HV) dla platformy Premium Platform Electric (PPE).
Od lutego 2027 r. wszystkie nowe akumulatory trakcyjne, akumulatory do jednośladów oraz akumulatory przemysłowe o pojemności przekraczającej 2 kWh, wprowadzane do obrotu w UE, będą zobowiązane do uzyskania elektronicznego paszportu.
Exide Technologies wskazuje na zmieniającą się rolę akumulatora 12V, który będzie kluczowy w elektromobilnej przyszłości.
Historia i doświadczenie Exide w zakresie oryginalnego wyposażenia (OE) obejmuje ponad sto lat. Wykorzystując swoją wiedzę na temat istniejącego parku samochodowego i dostępne dane z UE-27, Wielkiej Brytanii i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA), jest w stanie stworzyć prognozy dotyczące przyszłości branży motoryzacyjnej.
Jenox AGM Truck, najnowszy produkt w ofercie chodzieskiej fabryki akumulatorów, został wyróżniony w konkursie Gospodarczo-Samorządowy Hit Regionów, zdobywając nagrodę Brylantowy HIT w kategorii produkcja.
Faktyczny czas ładowania pojazdu elektrycznego zależy w dużej mierze od idealnej krzywej ładowania. Oprócz składu chemicznego akumulatora, jest on osiągany poprzez złożone zarządzanie temperaturą akumulatora litowo-jonowego.
Przed europejskimi firmami zajmującymi się inżynierią mechaniczną i zakładową stoi historyczna szansa rozwoju. Nowe badanie przeprowadzone przez Porsche Consulting we współpracy z VDMA pokazuje, jak można ją wykorzystać.
Akumulatory litowo-jonowe w miarę upływu czasu tracą pojemność.
Wysoki poziom recyklingu akumulatorów w naszym kraju może cieszyć. Oznacza to, że zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym system zagospodarowania zużytych baterii samochodowych funkcjonuje prawidłowo.
Pojazdy elektryczne i hybrydowe stają się coraz popularniejsze. Większość z nich nadal polega na akumulatorze 12V, a to stawia przed pojazdami elektrycznymi nowe wyzwania. Pojazdy elektryczne (EV) są klasyfikowane według stopnia ich zasilania elektrycznego. Oprócz tradycyjnego silnika spalinowego (ICE) istnieją trzy poziomy elektryfikacji: hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV), samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV) i samochód w pełni elektryczny (BEV). VARTA posiada akumulator do wszystkich tych pojazdów.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?