Wojciech Traczyk
redaktor
autoEXPERT
Redaktor miesięcznika „autoEXPERT”
Dość szybko konstruktorzy samochodów i jednostek napędowych doszli do wniosku, że zwiększanie mocy silników poprzez powiększanie ich pojemności skokowej to droga donikąd.
Wprawdzie minęły już czasy, w których częste problemy z dostępnością części zamiennych sprawiały, że kwitła branża części po regeneracji. Nie oznacza to jednak, że odnawiane komponenty odeszły w niebyt.
Mówiąc o dynamicznym rozwoju sektora motoryzacyjnego, najczęściej mamy na myśli nowe samochody i coraz bardziej zaawansowane rozwiązania i systemy, które się w tych nowościach pojawiają.
Mimo globalnych zawirowań, które w różnym stopniu uderzyły w branżę producentów części zamiennych, perspektywy dla tego rynku cały czas są dość optymistyczne. Rosnąca sprzedaż samochodów (nowych i używanych) będzie się przekładać na rynek napraw samochodowych.
Dawanie produktom drugiego życia jest podstawą funkcjonowania gospodarki o obiegu zamkniętym.
Rozwój technologiczny nie omija branży warsztatowej i wyposażenia stosowanego w codziennej pracy mechaników. W warsztatach oponiarskich wśród niezbędnych urządzeń znajdziemy przede wszystkim montażownice i wyważarki.
Wysoki poziom recyklingu akumulatorów w naszym kraju może cieszyć. Oznacza to, że zarówno pod względem technologicznym, jak i organizacyjnym system zagospodarowania zużytych baterii samochodowych funkcjonuje prawidłowo.
Automatyzacja i cyfryzacja procesów, wykorzystanie sztucznej inteligencji czy innych zaawansowanych rozwiązań są obecnie motorem napędowym rozwoju wielu różnych branż.
Podnośniki samochodowe to jedno z podstawowych urządzeń, jakie można spotkać w warsztacie. Bez niego niemożliwe albo mocno utrudnione byłoby wykonanie części usług serwisowych i naprawczych.
Jaki był mijający rok z perspektywy całej branży motoryzacyjnej i jej poszczególnych sektorów? Co było motorem napędowym zmian w 2023 r.?