Ferrari zaprezentowało podwozie swojego pierwszego w pełni elektrycznego samochodu – modelu Elettrica. To przełomowy moment w dziejach włoskiej marki, która od ponad 75 lat buduje legendę supersamochodów o spalinowych sercach.
Drobne szczegóły potrafią zrobić wielką różnicę – zwłaszcza gdy rozwiązują poważny problem. Dobrym przykładem jest podkładka, czyli cienka blaszka umieszczona z tyłu klocka hamulcowego.
W miarę jak konstrukcje pojazdów stają się coraz bardziej zaawansowane, diagnostyka podwozia wymaga specjalistycznych narzędzi i wiedzy.
Longbow to pierwszy w historii brytyjski producent elektrycznych samochodów sportowych. Tworzy nową kategorię, ożywiając kultowy archetyp motoryzacji.
Zdaniem EXPERTa: Łukasz Czauderna, Product and Technical Training Specialist w firmie NTN Europe & NTN Polska Sp. z o.o., odpowiada na pytanie o pierwsze objawy zużycia zawieszenia w pojazdach elektrycznych.
Stefan Staudacher, kierownik działu rozwoju oświetlenia tylnego, oraz projektant oświetlenia Christoph Häußinger rzucają nieco światła na to, jak projektanci i konstruktorzy współpracują, aby – pomimo różnych wymagań – znaleźć najlepsze rozwiązania.
Podczas Międzynarodowych Targów Dostawców (International Suppliers Fair – IZB) w Wolfsburgu w Niemczech, Grupa Volkswagen i Thyssenkrupp Steel podpisały porozumienie, dotyczące planowanych dostaw stali o obniżonej emisji CO2 dla Grupy Volkswagen z przyszłego zakładu Thyssenkrupp Steel.
25 lat temu zadebiutowało nowe rosłe coupé Mercedes-Benz CL z serii C 215 – i bez trudu zdobyło powszechne uznanie. Publiczność zareagowała entuzjastycznie już podczas premiery modelu na salonie samochodowym w Genewie w marcu 1999 r.
Purystyczna wersja kultowej „jedenastki” zdobywa nagrodę w kolejnym polskim plebiscycie motoryzacyjnym. Tym razem Porsche 911 S/T triumfuje w kategorii „Auto sportowe/kabriolet”.
Całkowicie nowa opona letnia Vredestein Ultrac Pro klasy Ultra Ultra High Performance (UUHP), która zostanie wprowadzona na rynek tej wiosny, będzie wyróżniać się wysoce innowacyjną konstrukcją oraz nową, zaawansowaną mieszanką bieżnika.
Wielu mogłoby się wydawać, że pomysł na stosowanie drewnianych konstrukcji w samochodach zniknął wraz z ostatnią Syrenką zaprojektowaną w zakładach FSO w latach 60. Tymczasem producenci najnowocześniejszych modeli samochodów – przede wszystkim dostawczych i naczep stosowanych do przewozu ładunków gabarytowych – wciąż wykorzystują kompozyty drewnopochodne, aby pojazdy te były jak najbardziej uniwersalne i funkcjonalne.
Sztywność konstrukcji nośnej samochodu jest wymagana w celu zwiększenia stabilności jazdy, komfortu prowadzenia, a nawet odporności na korozję. W płaszczyźnie wzdłużnej sztywność musi już być kontrolowana przez tworzenie stref zgniotu.
Tym mianem zwykło nazywać się samochody. Nie jest ono jednak do końca trafne.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?