Po udanym styczniu firma Opel w lutym kontynuowała wzrost w całej Europie. Według wstępnych danych zarejestrowanych zostało około 80 300 nowych pojazdów tej marki.
Grupa Auto Partner po 2020 roku wypracowała rekordowe przychody ze sprzedaży sięgające 1,7 mld zł, co oznacza wzrost o 13% r/r.
W pierwszej połowie 2023 roku w Polsce zarejestrowano 238,7 tys. nowych samochodów osobowych – o ponad 12% więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od stycznia do czerwca 2023 roku Polacy kupili 102 tys. nowych pojazdów z napędami alternatywnymi, o 24% więcej niż rok wcześniej. Lepsze wyniki notują również fabryki motoryzacyjne w Polsce, w których w pierwszym półroczu br. wyprodukowano blisko 306 tys. pojazdów, o 42,7% r/r.
W lipcu Ukraińcy kupili ponad 4,6 tys. nowych i używanych samochodów elektrycznych. To o 70,4% więcej niż w lipcu ubiegłego roku i o 1,3% więcej niż w czerwcu 2023 r.
W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedaż nowych samochodów hybrydowych i elektrycznych Kia Motors w Europie była rekordowo wysoka. W tym okresie wzrósł również udział marki Kia w europejskim rynku i osiągnął najwyższy wynik w historii. Znacznie zwiększył się także udział Kia Motors w rynku nowych aut w Polsce.
Według wstępnych danych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w ubiegłym miesiącu około 64 500 pojazdów, poprawiając wynik z sierpnia 2014 roku o około 7 300 egzemplarzy, czyli o 12,8 procent.
Jordi Vila, kluczowa postać w procesie elektryfikacji rynku europejskiego przez Nissana, został mianowany wiceprezesem działu sprzedaży i marketingu na Europę.
Sprzedaż opon w pierwszym kwartale 2023. Spadki we wszystkich segmentach oprócz motocykli.
Grupa Auto Partner, jeden z największych na rynku polskim dystrybutorów części samochodowych, po 2018 roku odnotowała rekordowy poziom sprzedaży, sięgający 1,2 mld zł (+26% r/r). Zyski EBITDA i EBIT wyniosły odpowiednio 89,6 mln zł (+45% r/r) i 81,0 mln zł (+47% r/r). Grupa wypracowała także rekordowy zysk netto, sięgający 58,6 mln zł (+68% r/r).
W 2016 roku globalna sprzedaż czeskiej marki wzrosła o 6,8% do 1 127 700 samochodów (z 1 055 500 w roku 2015).
W 2015 roku Daimler Trucks sprzedał ponad pół miliona ciężarówek.
Pomimo trudnych warunków na niektórych rynkach oddział Daimler Trucks w 2015 roku zwiększył globalną sprzedaż do ponad 500 000 sztuk – wynika z pierwszych statystyk za grudzień. W roku 2014 sprzedaż jednostkowa ciężarówek wytwarzanych pod markami Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses oraz BharatBenz wyniosła 495 700 egzemplarzy.
W czwartym kwartale 2023 roku zwiększyła się sprzedaż opon na rynek do dystrybutorów w największym segmencie opon do samochodów osobowych (+3%).
Nissan już w marcu wycofał się z działalności na rynku rosyjskim. Dzisiaj Komitet Wykonawczy japońskiej marki potwierdził sprzedaż tych aktywów na rzecz NAMI, czyli Centralnego Instytutu Badań i Rozwoju Samochodów i Silników.
Na pierwszy montaż i na rynek wtórny w Europie trafiło w 2020 roku ponad 252 miliony opon.
Producent odnotował 10 proc. wzrost wartości sprzedaży w pierwszym kwartale 2016 w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu