Koncern Stellantis ogłosił globalną akcję serwisową obejmującą około 95 767 egzemplarzy Peugeot 3008 i Peugeot 5008 (produkowanych w okresie 24 lipca 2023 – 28 lutego 2025).
Właściciele serwisów samochodowych mają coraz więcej wyzwań. Rosnąca liczba klientów, skomplikowane naprawy i zmieniające się przepisy sprawiają, że prowadzenie serwisu jest coraz trudniejsze i bardziej czasochłonne.
Inter Cars, największy dystrybutor w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza nową myśl przewodnią marki, która od dzisiaj będzie definiowana w haśle „Inter Cars: Uwalniamy czas, napędzamy rozwój”.
Sprzedaż części samochodowych przechodzi prawdziwą rewolucję. Każdy warsztatowiec może usłyszeć: „ale w internecie jest taniej”. Coraz silniejsza pozycja e-commerce zmienia relację między serwisami a klientami.
Samochody elektryczne (electric vehicles – EV) różnią się od spalinowych nie tylko rodzajem napędu. W ich przypadku także sposób mocowania kół wymaga większej uwagi.
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS to już nie dodatek dla aut premium, ale standard w większości nowych pojazdów. Ich skuteczność zależy jednak od jednego kluczowego czynnika – prawidłowej kalibracji.
Wraz z sezonową wymianą opon kierowcy często skupiają się wyłącznie na ogumieniu. Tymczasem to doskonały moment, by zweryfikować również stan układu hamulcowego oraz płynów eksploatacyjnych.
W samochodach elektrycznych nie znajdziemy wielostopniowych skrzyń biegów znanych z pojazdów spalinowych. Nie oznacza to jednak, że temat smarowania elementów mechanicznych można pominąć.
Jesień to najlepszy okres, aby sprawdzić stan akumulatora rozruchowego. Niskie temperatury nie wybaczają zaniedbań.
Wymiana akumulatora trakcyjnego po drobnych kolizjach często okazuje się zbędna – choć specyfikacje niektórych producentów sugerują inaczej.
Marka Ravenol, znana z najwyższej jakości olejów i środków smarnych, przygotowała specjalną promocję dla warsztatów, serwisów i klientów indywidualnych.
Poznaj zdanie EXPERTa: Maciej Hadryś, kierownik działu technicznego w MAHLE, opowiada o reakcji firmy na kryzys na rynku pracowniczym w branży warsztatowej.
Niepożądane dźwięki dobiegające z układu hamulcowego to jeden z najczęstszych powodów reklamacji w warsztatach samochodowych. Skrzypienie i piski mogą mieć wiele przyczyn – od zużycia materiałów ciernych, przez błędy montażowe, po zjawiska typowe dla określonych warunków eksploatacyjnych.
Coraz więcej pojazdów elektrycznych trafia do warsztatów, co rodzi nowe wyzwania serwisowe. Szczególnej uwagi wymagają systemy zawieszenia i hamulców, które w elektrykach działają w zupełnie innych warunkach niż w autach spalinowych.
Zdaniem EXPERTa: Steven Meeremans, Marketing Manager z firmy Sidem odpowiada na pytanie o elementy zawieszenia w samochodach elektrycznych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?