Branża transportowa, podobnie jak inne sektory gospodarki, coraz częściej staje się celem cyberprzestępców, którzy wykorzystują fałszywe e-maile do wyłudzania środków. .
Firmy działające w branży TSL muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance).
Zbliża się kluczowy termin dla przewoźników drogowych, wykonujących międzynarodowe przewozy na terenie Unii Europejskiej.
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa w założeniu ma pomóc firmie wyjść z kryzysu finansowego, uniknąć bankructwa i zaspokoić oczekiwania wierzycieli.
Kierowcy zawodowi przejeżdżający przez Katalonię muszą się liczyć ze zdalną kontrolą danych z tachografów. Departament Terytorium Generalitat Katalonii kupił osiem nowoczesnych urządzeń, które mają zapewnić skuteczniejsze wykrywanie naruszeń związanych z ich pracą.
Spory na tle przepisów europejskich dotyczących zakazów spędzania regularnego, 45-godzinnego odpoczynku kierowcy w pojeździe, toczą się od prawie 20 lat. Kiedy kierowca może dostać mandat za spędzenie noclegu w kabinie i czy jest zobowiązany przedstawić rachunki za pobyt w hotelu?
Wprowadzenie nowej normy oznacza nałożenie limitów na emisję spalin w pojazdach użytkowych oraz weryfikację ilości cząstek stałych wytwarzanych przez hamulce samochodowe.
Zanim zdecydujemy się na restrukturyzację, miejmy na uwadze potencjalne zagrożenia, które najczęściej zaczynają się już od nierzetelnej komunikacji. Jak rozpoznać i unikać pułapek, jakie mogą czyhać na firmy w trakcie tego trudnego procesu?
PSNM opublikowało najnowsze, zaktualizowane wydanie „Licznika AFIR”! Opracowanie ukazuje stan wypełnienia przez Polskę wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR).
Bilans strat po pogodowym armagedonie w Warszawie nie jest jeszcze znany. Nie ulega jednak wątpliwości, że problemy nie kończą się na wtorkowym paraliżu komunikacyjnym stolicy.
Do długiej listy kosztów prowadzenia działalności przewozowej dołączyły podwyżki myta narzucone przez Unię Europejską. Wszystkie kraje wspólnoty zostały zobowiązane do ujęcia kosztów emisji CO2 w swoich opłatach drogowych do 1 marca 2024 r.
Kara równa trzykrotności zapłaty za fracht może grozić przewoźnikowi, który opóźni rozładunek na terenie Niemiec. Tamtejsze prawo pod tym względem jest bardziej rygorystyczne od konwencji CMR, która sugeruje sankcję równą wartości frachtu.
Od 1 lipca w Warszawie obowiązuje strefa czystego transportu (SCT). Stolica stała się liderem w Polsce, które opowiedziało się za zmianami ku poprawie jakości powietrza i ograniczeniu smogu komunikacyjnego. Kierowcy jeżdżący samochodami benzynowymi starszymi niż 27 lat oraz ponad 19 letnimi Dieslami nie będą mogli wjechać do strefy o obszarze 37 kilometrów kwadratowych.
W lipcu br. Ministerstwo Finansów ma wydać szczegółowe wymagania dotyczące raportowania pozafinansowego w ramach unijnej dyrektywy CSRD.
Londyńska strategia „Vision Zero” zakłada zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w mieście przez eliminację wypadków skutkujących śmiercią lub poważnymi urazami.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?