Właściciele serwisów samochodowych mają coraz więcej wyzwań. Rosnąca liczba klientów, skomplikowane naprawy i zmieniające się przepisy sprawiają, że prowadzenie serwisu jest coraz trudniejsze i bardziej czasochłonne.
Auta, których „kierowcy nigdy by nie kupili”, okazują się często bardzo ciekawymi propozycjami z (nie tylko) rynku wtórnego.
Płynny przebieg procesów wymaga w każdym przedsiębiorstwie regularnej konserwacji i czyszczenia maszyn.
W grudniu 2025 r. w Warszawie odbędzie się dwudniowe wydarzenie skierowane do szeroko pojętej branży likwidacji szkód komunikacyjnych. Eksperckie Centrum Motoryzacji, przy wsparciu Automobilklubu Polski, w dniach 10–11.12. organizuje warsztaty szkoleniowe oraz ogólnopolską konferencję poświęconą technicznym i prawnym aspektom procesu szkody.
Inter Cars, największy dystrybutor w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłasza nową myśl przewodnią marki, która od dzisiaj będzie definiowana w haśle „Inter Cars: Uwalniamy czas, napędzamy rozwój”.
Sprzedaż części samochodowych przechodzi prawdziwą rewolucję. Każdy warsztatowiec może usłyszeć: „ale w internecie jest taniej”. Coraz silniejsza pozycja e-commerce zmienia relację między serwisami a klientami.
Agencja SW Research na zlecenie platformy sprzedażowej OLX przeprowadziła badanie sprawdzające, ile w 2025 r. kosztuje naprawa auta. Co z niego wynika?
Biznesowa jednostka AkzoNobel Vehicle Refinishes nawiązała współpracę z Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM).
Dokręcanie śrub i nakrętek w pojeździe nie jest rutynową czynnością, którą można wykonać „na wyczucie”. Każdy element – od śrub głowicy cylindrów, przez mocowania zawieszenia, po śruby i nakrętki kół – wymaga zastosowania dokładnie określonego momentu obrotowego.
Hybrydy to nie tylko akumulatory i wysokie napięcie. W miękkich hybrydach (MHEV) kluczową rolę odgrywają wielorowkowy pasek osprzętu i specjalne elementy napinające, które muszą sprostać zupełnie innym obciążeniom niż te w pojazdach z klasycznym układem napędowym.
Inter Cars, największy dystrybutor części samochodowych w Europie Środkowo-Wschodniej, we współpracy z firmą TEXA, producentem oprogramowania diagnostycznego, wprowadził nową funkcjonalność dla warsztatów.
Zawieszenie pneumatyczne pojawiło się na rynku na początku dwudziestego wieku jako alternatywa tradycyjnych układów opartych na resorach. Rozwiązanie to zaczęto stosować na dużą skalę w Ameryce w latach 50.
Pojazdy elektryczne na polskich drogach to już nie wizja przyszłości, ale coraz bardziej powszechna rzeczywistość. Choć ich serwisowanie nadal pozostaje niszowe w niezależnych warsztatach, zmiany są nieuniknione.
Tesla nie dysponuje siecią autoryzowanych warsztatów do napraw swoich pojazdów, z wyjątkiem napraw powypadkowych.
Stellantis rozszerza swoją politykę specjalnej ochrony, dotyczącą łańcucha rozrządu, na wcześniejsze generacje silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi, produkowanych w okresie od października 2017 r. do stycznia 2023 r.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?