Europejska motoryzacja wchodzi w etap głębokiej transformacji układów napędowych. Dążenie Unii Europejskiej do neutralności klimatycznej po 2035 r. wymusza elektryfikację. Wielu producentów – zwłaszcza z Azji – rozwija jednak alternatywne strategie, które opierają się na hybrydach z dominującym napędem elektrycznym.
Najnowsze dane zebrane przez Europejską Agencję Środowiska (EEA) podważają przekonanie o niskiej emisyjności hybryd typu plug-in.
Po niedawnej premierze nowego, udoskonalonego układu napędowego e-POWER w Nissanie Qashqai, niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC opublikowała oficjalny wynik zużycia paliwa w teście Ecotest – 5,4 l/100 km.
Chińscy producenci samochodów coraz wyraźniej stawiają na technologię Super Hybrid. To określenie, które ma uprościć komunikację wokół zawiłych skrótów takich jak BEV, PHEV czy MHEV i pomóc klientom lepiej zrozumieć ofertę.
Hybrydy już nie są przyszłością – to codzienność. Ponad połowa nowych samochodów osobowych rejestrowanych w Polsce jest dziś wyposażona w napęd hybrydowy.
Rosnąca popularność pojazdów hybrydowych wymusza zmiany w podejściu do serwisowania jednostek napędowych. Wbrew pozorom, napędy te – choć często uznawane za bezobsługowe – wymagają stosowania precyzyjnie dobranych olejów silnikowych.
Unia Europejska chce zepchnąć hybrydy plug-in na boczny tor – mimo że są na ten moment jednym z najskuteczniejszych narzędzi do redukcji emisji CO2.
Równolegle do rozwoju samochodów całkowicie elektrycznych Audi intensywnie rozwija technologię hybrydową plug-in.
Ewolucja parku samochodowego w Polsce niesie ze sobą poważne wyzwania dla niezależnych warsztatów samochodowych. Według Instytutu GiPA, 45,8% nowych rejestracji w Polsce w 2023 roku stanowiły pojazdy z napędami alternatywnymi - AFV.
Castrol organizuje „Hybrid Horizons”, przełomową wirtualną konferencję poświęconą innowacjom, analizom i nowym możliwościom kształtującym rozwój pojazdów hybrydowych.
Toyota wprowadza do modelu Prius technologię geofencingu pozwalającą jeszcze efektywniej wykorzystać zalety układu hybrydowego plug-in, który w bezemisyjnym trybie EV pozwala pokonać nawet do 110 km. Pierwszym samochodem marki z tym rozwiązaniem była Toyota C-HR Plug-in Hybrid.
Toyota Sports 800 z 1965 roku, pierwsza elektryczna odsłona Toyoty RAV4, pierwsza generacja Toyoty Prius oraz rajdowy GR Yaris Rally1 znajdą się na stoisku marki podczas tegorocznej edycji pokazów Rétromobile.
Prawie 125 lat temu Ferdinand Porsche przyczynił się do rewolucji w motoryzacji, opracowując pojazd elektryczny napędzany silnikami w piastach kół.
Wymiana akumulatora 12V w pojazdów xEV często przysparza trudności. Skąd wziąć te wszystkie informacje? Bez obaw, szczegółowe instrukcje są dostępne w darmowej wyszukiwarce akumulatorów – Exide Battery Finder.
Samochody hybrydowe, dzięki zastosowaniu napędu zarówno spalinowego, jak i elektrycznego, wyróżniają się mniejszym zużyciem paliwa i mniejszą emisją zanieczyszczeń. .
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?