Nowe przepisy dotyczące konfiskaty pojazdów od nietrzeźwych kierowców, które weszły w życie 14 marca 2024 roku, mogą zostać zmienione. Rząd przygotował projekt ustawy, który zakłada zniesienie obligatoryjności orzekania przepadku aut.
Co roku brytyjskie służby celne wykrywają tysiące prób przekroczenia granicy przez nielegalnych imigrantów w pojazdach ciężarowych, a liczba ta rośnie z roku na rok.
Decyzja o opuszczeniu przez Wielką Brytanię struktur Unii Europejskiej spowodowała istotne zmiany w obszarze handlu i transportu. Branża przewozowa musiała stawić czoła nowym wyzwaniom i regulacjom.
Prowadzenie warsztatu często oznacza inwestowanie w nowe rozwiązania i usługi. Jedną z dodatkowych opcji jest serwisowanie klimatyzacji samochodowej.
Przepisy, które weszły w życie w styczniu 2024 r. poszerzyły zakres działania systemu, umożliwiając kontrolę wszystkich rodzajów towarów transportowanych przez teren kraju w ramach przewozów międzynarodowych.
W środę posłowie dali zielone światło dla nowych przepisów UE mających na celu zmniejszenie emisji spalin z samochodów osobowych, dostawczych, autobusów, ciężarówek i przyczep.
Od 14 marca 2024 r. posiadanie ponad 1,5 promila alkoholu we krwi podczas prowadzenia samochodu wiąże się z jego konfiskatą. To nie jedyna kara, jaka czeka na pijanych kierowców.
Zakaz zlecania transportu podmiotom bez wystarczających uprawnień pod groźbą kar pieniężnych zakłada nowy projekt nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, przygotowany w Ministerstwie Infrastruktury.
Polska ma jedne z najsurowszych kar za proceder cofania liczników. Oszustom grozi pozbawienie wolności od 3 miesięcy do 5 lat. Niestety nawet tak zaostrzone prawo jest bezsilne, ponieważ „złapanie” przestępcy za rękę jest w praktyce niemal niemożliwe.
Nieznajomość przepisów obowiązujących w danym kraju może skończyć się słonym mandatem lub grzywną. Można ich jednak uniknąć, jeśli zareagujemy w porę.
Zmiany w rejestrowaniu i składaniu zawiadomień o nabyciu i zbyciu pojazdu weszły w życie 1 stycznia 2024 roku. Wciąż wielu sprzedawców i prywatnych właścicieli ma wątpliwości względem poprawnej interpretacji nowych przepisów.
W mediach nasilają się negatywne głosy dotyczące komunikacji na linii warsztaty – towarzystwa ubezpieczeniowe.
Mimo najlepszych chęci i rzetelnego podejścia przewoźnika, realizacja zlecenia transportowego może się nie udać z innych przyczyn.
Pierwszy kwartał to okres podsumowań i sporządzania sprawozdań. Nie inaczej jest w obszarze prawa ochrony środowiska oraz gospodarowania odpadami w warsztacie.
Od 1 grudnia 2023 r. Niemcy, jako pierwszy kraj Unii Europejskiej, zwiększyły stawki opłat drogowych. Jest to odpowiedź na unijne przepisy z 2022 r.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?