Bardziej ekologiczne silniki Scania na biogaz

Nowe silniki Scania na biogaz Scania

Scania po raz pierwszy wspomniała o swoich nowych silnikach na biogaz na zeszłorocznych targach IAA, ale kiedy pojawiły się najnowocześniejsze silniki, pojawiły się one z niespodzianką – są teraz połączone z dwiema trzecimi udanego układu napędowego opartego na Super. Dobrze skomponowane i zharmonizowane trio – nowe silniki na biogaz oraz skrzynie biegów i osie G25 z rodzeństwa z silnikiem wysokoprężnym – współpracują ze sobą tak dobrze, że oszczędność paliwa na poziomie 5% w transporcie długodystansowym została odnotowana i potwierdzona.

  • Nowe układy napędowe oparte na 13-litrowych silnikach Scania na biogaz zapewniają 5% oszczędności paliwa i cały zasięg potrzebny do transportu długodystansowego
  • Idealne dopasowanie – nowe silniki na biogaz Scania współpracują z dwiema trzecimi układu napędowego opartego na Super, co zapewnia doskonałe wyniki
  • Przejście na Bio-LNG lub Bio-CNG jest oczywistą drogą do osiągnięcia radykalnej redukcji CO2, tu i teraz i bez żadnych wyrzeczeń
  • Dzięki mocy 420 KM lub 460 KM i zasięgowi do 1800 km nawet najbardziej wymagający przewoźnicy długodystansowi mogą skorzystać z oferty Scania w zakresie zrównoważonego biogazu.

Scania po raz pierwszy wspomniała o swoich nowych silnikach na biogaz na zeszłorocznych targach IAA, ale kiedy pojawiły się najnowocześniejsze silniki, pojawiły się one z niespodzianką – są teraz połączone z dwiema trzecimi udanego układu napędowego opartego na Super. Dobrze skomponowane i zharmonizowane trio – nowe silniki na biogaz oraz skrzynie biegów i osie G25 z rodzeństwa z silnikiem wysokoprężnym – współpracują ze sobą tak dobrze, że oszczędność paliwa na poziomie 5% w transporcie długodystansowym została odnotowana i potwierdzona.

Kiedy połączyliśmy te komponenty, szybko stało się jasne, że szykujemy hit – mówi Ola Henriksson, starszy menedżer produktu ds. paliw odnawialnych w Scania Trucks. – Tak jak silnik Super korzysta ze zwiększonego rozrzutu w skrzyni biegów G25, tak samo jest z silnikami biogazowymi. W połączeniu ze skrzynią biegów Scania Opticruise i nowymi osiami silniki na biogaz mogą przez większość czasu pracować bardzo blisko swojego „optymalnego miejsca”. Podsumowując, daje to 5% oszczędności paliwa dzięki temu układowi napędowemu.

Silnik na biogaz_Scania Scania

Szybko rośnie zainteresowanie lokalnie produkowanymi paliwami biometanowymi dla samochodów ciężarowych (takimi jak Bio-LNG lub Bio-CNG). Wiele firm i nabywców transportu ma ambicję, aby zdekarbonizować swoje transporty drogowe tu i teraz. Rozwiązania oparte na biometanie są łatwo dostępne za pośrednictwem szybko rozwijających się sieci stacji paliw, a emisja CO2 może zostać zmniejszona nawet o 90% z perspektywy „od źródła do koła”.

Paliwa biometanowe są zdecydowanie rozwiązaniem dla tych klientów, którzy chcą bezzwłocznie rozpocząć proces dekarbonizacji – mówi Henriksson. – Nasze silniki na biogaz obejmują szeroki zakres branż i zastosowań. 40-tonowy ciągnik siodłowy z naczepą może osiągnąć zasięg do 1800 km w połączeniu z największymi oferowanymi przez nas rozwiązaniami cystern Bio-LNG. Dodajmy do tego 460 KM i 2300 Nm, które oferuje nasz silnik OC13, a otrzymamy doskonałe narzędzie do jazdy na długich dystansach w Europie.

Połączenie nowych silników Scania na biogaz ze skrzynią biegów (G25) i tylną osią z układu napędowego opartego na Super-based okazało się sukcesem. Oszczędności paliwa na poziomie 5% zostały potwierdzone, a dzięki Bio-LNG lub Bio-CNG nastąpi redukcja CO2 nawet o 90%, co jest osiągalne tu i teraz.

Sieci stacji tankowania biogazu szybko się rozwijają w całej Europie, napędzane zwiększonym popytem i głównymi graczami w przemyśle paliwowym. Zmniejszenie śladu węglowego nie jest już czymś, co robią tylko „zielone” firmy, aby zdobyć uznanie opinii publicznej: jest to czysta konieczność dla większości poważnych przewoźników i należy wykorzystać wszystkie dostępne środki.

Nowe silniki na biogaz bazują na słynnym 13-litrowym silniku gazowym, który Scania oferuje od kilku lat. Zwiększając moc silników i przygotowując je na przyszłe wymogi prawne, Scania demonstruje swój zamiar zdobycia jeszcze większego udziału w rynku w dążeniu do dekarbonizacji.

Jestem przekonany, że dzięki redukcji emisji CO2, właściwościom jezdnym i oferowanym przez nas zasięgom więcej klientów przekona się, jak wspaniałe jest to rozwiązanie – mówi Henriksson. – Jest tak wiele oczywistych zalet i praktycznie żadnych wad. Kierowca może również cieszyć się znacznie niższym poziomem hałasu.

Źródło: Scania

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę