Audi S1 Hoonitron – elektryk dla Kena Blocka

Audi S1 Hoonitron – elektryk dla Kena Blocka Audi

W pełni elektryczny, jednostkowy model Audi S1 Hoonitron został specjalnie skonstruowany do video „Elektrikhana” dla Kena Blocka. Tworząc pojazd, wzorowano się na legendarnym Audi Sport Quattro S1. Ten unikalny samochód otwiera nowy rozdział dla marki oraz twórców sławnej Gymkhany.

Jak podkreśla Ken Block, od najmłodszych lat był wielkim entuzjastą rajdowych osiągnięć Audi. Uwagę przykuwała spektakularna aerodynamika pojazdów tej marki. To, co zasłynęło w latach 80. XX w. tych przybrało teraz absolutnie nowoczesną formę.

Projektanci Audi zainspirowali się przeszłością swoich modeli i w unikalny sposób przenieśli techniczne rozwiązania i wygląd samochodu do teraźniejszości

– wspomina Ken.

Szczególnie, że teraźniejszość objawia się w pełni elektrycznym autem sportowym. Wyposażony został w dwa silniki elektryczne napędzające cztery koła, zwiększoną moc oraz podwozie wykonane z włókna węgłowego. A wszystko to, zachowując pełne standardy bezpieczeństwa, wykorzystując zalecenia FIA – najważniejszego organu zarządzającego sportami motorowymi.

Ken Block i Audi S1 Hoonitron, źrodło: Audi

Audi dało mi możliwość testowania go przez kilka dni w Niemczech. Jeździłem wieloma różnymi samochodami wykorzystującymi silniki spalinowe i skrzynie biegów, ale tutaj musiałem nauczyć się wielu nowych rzeczy.  Zrobienie „bączka” z miejsca, do 150 km/h tylko przy użyciu prawej stopy, to dla mnie zupełnie nowe doświadczenie.  Nasza praca koncentrowała się na tym, bym ja przyzwyczaił się do tego samochodu, a auto poznało moje nawyki. Dziękuję całemu zespołowi Audi Sport za wspaniałą pracę zespołową

– mówi Ken Block.

Samochód zaprojektowany przez zespół Audi Sport powstał w zakładzie w Neckarsulm – tym samym, w którym produkowane jest Audi RS e-tron GT. Za stylistykę auta odpowiadał Marc Lichte wraz z grupą Audi Design z Ingolstadt. Do projektu przystąpiono z pełnym entuzjazmem. Wyzwanie było ogromne, gdyż zadaniem tu było połączenie ikony i historii marki z futurystycznymi rozwiązaniami. Miała to być nowoczesna, w pełni elektryczna interpretacja S1 Pikes Peak. Do tego dołączyła presja czasu. Podczas gdy proces projektowania w zespole trwa zwykle od jednego do półtora roku, tutaj całe dzieło wykonano w cztery tygodnie.

Audi S1 Hoonitron, źrodło: Audi

 Byliśmy w stałym kontakcie z Kenem Blockiem i jego zespołem, intensywnie wymieniając się poglądami na różne kwestie z tym związane

– mówi główny projektant Audi.

Przypomnijmy, że Ken Block jest twórcą słynnej serii filmów Gymkhana, teraz zaś z udziałem S1 Hoonitron nagra produkcję, noszącą roboczy tytuł Elektrikhana. Udział Audi w projekcie to dla Kena spełnienie marzeń. To właśnie ta marka i jej pasja do sportów motorowych zmotywowała go do rozpoczęcia przygody w świecie rajdów. Stworzony model to kolejny rozdział zarówno w historii samej marki, jak również kamień milowy ku przyszłości Gymkhany.

Nowy film z pewnością będzie cieszył się zainteresowaniem milionów widzów na całym świecie. Fakt ten dodał jeszcze większej motywacji do pracy dla zespołu Marca Lichte. Dzięki rozwojowi S1 Hoonitrona, Audi nastawia się na jeszcze bardziej otwarte i progresywne nastawienie dla przyszłych projektów.

Audi S1 Hoonitron, źrodło: Audi

 

Galeria artykułu

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę