Arnott prezentuje nowości na koniec 2025
ArnottArnott kończy 2025 rok, wprowadzając do oferty kolejne komponenty zawieszeń – od zestawów sprężyn pomocniczych po kolumny eRide i czujniki wysokości. Nowe referencje obejmują szeroką gamę pojazdów, w tym modele Bentley’a, Forda, Land Rovera oraz Tesli.
Grudniowa aktualizacja katalogu firmy Arnott stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku aftermarketowego na podzespoły do nowoczesnych układów zawieszeń pneumatycznych i adaptacyjnych. Producent dodał do oferty zarówno nowe elementy do pojazdów klasy premium, jak i do popularnych modeli użytkowych. Wśród nowości znajdują się podzespoły przeznaczone do układów eRide, czujniki położenia oraz nowe zastosowania dla modeli Tesli.
Nowe zestawy sprężyn pomocniczych i sterowniki
Wśród nowości pojawił się m.in. bezprzewodowy sterownik AH-5377 do zestawu sprężyn pomocniczych, wyposażony w konsolę i pełne okablowanie. Kolejna pozycja to AH-5697 – zestaw pomocniczych sprężyn powietrznych przeznaczony do Forda Transita V363 (od 2006 r.) z przednim napędem i zawieszeniem na resorach piórowych.
Zestawy te odpowiadają na potrzeby rynku pojazdów dostawczych, które często wymagają wzmocnienia tylnego zawieszenia, szczególnie przy intensywnym obciążeniu.
Kolumny i amortyzatory eRide dla Bentley’a
Istotnym rozszerzeniem oferty są elementy układów eRide przeznaczone do Bentley’a Bentaygi (od 2017 r.). Dodano przednią kolumnę ASE-4381 oraz tylny amortyzator SKE-4382. Produkty te skierowane są do segmentu premium, w którym rośnie zapotrzebowanie na zamienne komponenty zawieszeń adaptacyjnych, dotychczas dostępne głównie w sieci ASO.
Nowe czujniki poziomu do Land Rovera
Arnott poszerzył także katalog czujników wysokości o dwie referencje:
- RH-5176 – czujnik przedni prawy dla modeli Range Rover Evoque (2012–2018) oraz Discovery Sport (od 2014 r.) wyposażonych w Adaptive Bi-Xenon, bez Magnetic Ride
- RH-5177 – czujnik tylny prawy dla Range Rovera Evoque (2012–2018), również w konfiguracji z Adaptive Bi-Xenon i bez Magnetic Ride
Dodanie tych czujników odpowiada na potrzebę obsługi szerokiej grupy pojazdów segmentu SUV, w których precyzyjne działanie układu poziomowania ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Nowe zastosowania dla Tesli Model S
W zestawieniu znalazły się również rozszerzone zastosowania dla kilku referencji przeznaczonych do Tesli Model S (lata 2016–2021).
Dotyczą one zarówno pojazdów z napędem RWD, jak i AWD:
- AS-3381 – tylna kolumna pneumatyczna do wersji z napędem na tył
- AS-3749 – tylna prawa kolumna Firestone OES dla wersji AWD
- AS-3750 – tylna lewa kolumna Firestone OES dla wersji AWD
Wprowadzenie nowych zastosowań dla aut elektrycznych podkreśla rosnące znaczenie tego segmentu w aftermarketowym rynku zawieszeń pneumatycznych.
Źródło: Arnott









