Podczas grudniowego sympozjum CTI w Berlinie firma Schaeffler zaprezentowała szeroką gamę rozwiązań dla elektromobilności.
Po niedawnej premierze nowego, udoskonalonego układu napędowego e-POWER w Nissanie Qashqai, niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC opublikowała oficjalny wynik zużycia paliwa w teście Ecotest – 5,4 l/100 km.
Geely Starray EM-i, nowoczesny SUV segmentu C z napędem hybrydowym plug-in, został oficjalnie zaprezentowany w Polsce 22 września 2025 roku.
BMW Group wprowadza do testowego BMW i7 wielkoformatowe ogniwa ASSB firmy Solid Power.
Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów.
Mercedes-Benz intensywnie wzmacnia swoją gamę modeli w pełni elektrycznych. Obecnie możemy je znaleźć niemalże w każdym segmencie. A to dopiero początek.
Zespół kierowców, pod kierownictwem eksperta w dziedzinie jazdy długodystansowej samochodami elektrycznymi, Szwajcara Felixa Egolfa, pokonał nowym, elektrycznym Volkswagenem ID.7 Pro S dystans 794 km na jednym ładowaniu.
W ciągu najbliższych kilku lat zasięg większości samochodów elektrycznych prawdopodobnie utrzyma się na stałym poziomie. Obecnie auta elektryczne na jednym ładowaniu mogą przejechać od 180 km do ponad 500 km, zależnie od modelu.
Na targach Auto Shanghai w 2021 roku zadebiutowało Audi A6 e-tron concept – zwiastun innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut seryjnych. Teraz Audi wprowadza na rynek A6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant.
Porsche przeprowadziło szczególnie obszerną aktualizację linii modelowej Taycan. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują – przy większej stabilności.
Jeszcze kilka lat temu samochody elektryczne nie były tak popularne, jak obecnie. Jednym z powodów była obawa o to, że elektryki nie posiadały wystarczającego zasięgu na długie trasy, a infrastruktura ładowania nie była jeszcze tak rozwinięta, jak dzisiaj.
RONAL GROUP we współpracy z firmą KURZ, specjalistą w dziedzinie uszlachetniania powierzchni, opracowała produkowane seryjnie wkładki aerodynamiczne do felg z różnymi wariantami dekoracji.
Systemy wspomagające, takie jak adaptacyjny tempomat, mogą nie tylko sprawić, że jazda będzie bardziej komfortowa, ale także umożliwią oszczędność energii i zwiększenie zasięgu elektrycznego, dzięki bardziej efektywnym strategiom jazdy.
Firma technologiczna ZF zaprezentowała opracowany przez siebie system zarządzania temperaturą dla pojazdów elektrycznych podczas Global Technology Day.
Nowa generacja hybryd plug-in Toyoty z zasięgiem 200 km w trybie elektrycznym.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?