Volkswagen ustanowił rekord wydajności na torze Nardo w południowych Włoszech: standardowy egzemplarz ID.7 Pro S o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności użytecznej 86 kWh pokonał na jednym ładowaniu dystans 941 kilometrów.
Mercedes-Benz intensywnie wzmacnia swoją gamę modeli w pełni elektrycznych. Obecnie możemy je znaleźć niemalże w każdym segmencie. A to dopiero początek.
Zespół kierowców, pod kierownictwem eksperta w dziedzinie jazdy długodystansowej samochodami elektrycznymi, Szwajcara Felixa Egolfa, pokonał nowym, elektrycznym Volkswagenem ID.7 Pro S dystans 794 km na jednym ładowaniu.
W ciągu najbliższych kilku lat zasięg większości samochodów elektrycznych prawdopodobnie utrzyma się na stałym poziomie. Obecnie auta elektryczne na jednym ładowaniu mogą przejechać od 180 km do ponad 500 km, zależnie od modelu.
Na targach Auto Shanghai w 2021 roku zadebiutowało Audi A6 e-tron concept – zwiastun innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut seryjnych. Teraz Audi wprowadza na rynek A6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant.
Porsche przeprowadziło szczególnie obszerną aktualizację linii modelowej Taycan. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują – przy większej stabilności.
Jeszcze kilka lat temu samochody elektryczne nie były tak popularne, jak obecnie. Jednym z powodów była obawa o to, że elektryki nie posiadały wystarczającego zasięgu na długie trasy, a infrastruktura ładowania nie była jeszcze tak rozwinięta, jak dzisiaj.
RONAL GROUP we współpracy z firmą KURZ, specjalistą w dziedzinie uszlachetniania powierzchni, opracowała produkowane seryjnie wkładki aerodynamiczne do felg z różnymi wariantami dekoracji.
Systemy wspomagające, takie jak adaptacyjny tempomat, mogą nie tylko sprawić, że jazda będzie bardziej komfortowa, ale także umożliwią oszczędność energii i zwiększenie zasięgu elektrycznego, dzięki bardziej efektywnym strategiom jazdy.
Firma technologiczna ZF zaprezentowała opracowany przez siebie system zarządzania temperaturą dla pojazdów elektrycznych podczas Global Technology Day.
Nowa generacja hybryd plug-in Toyoty z zasięgiem 200 km w trybie elektrycznym.
W samochodzie elektrycznym do ogrzania kabiny wykorzystuje się energię zgromadzona w akumulatorze. W głównej mierze właśnie to, w połączeniu z systemem podgrzewania ogniw akumulatora odpowiada za spadek zasięgu zimą.
Firma ZF opracowała system podgrzewanych pasów bezpieczeństwa do pojazdów elektrycznych. Ta technologia pozwala zmniejszyć ilość energii zużywanej do ogrzewania pojazdu – zwłaszcza w połączeniu z innymi układami, takimi jak podgrzewacz siedzeń. Gdy za oknem zimno ten system może zwiększyć zasięg nawet o 15% poprzez zmniejszenie energii potrzebnej do ogrzania wnętrza pojazdu.
Trzy wersje modelu Kona Electric były testowane na torze wyścigowym Lausitzring. Wszystkie samochody w specyfikacjach fabrycznych pokonały ponad 1000 km.
Nie ma dziś samochodów, w których nie stosowano by półprzewodnikowych układów scalonych. Ponad 50 tego typu układów znajduje się w każdym pojeździe, który schodzi z taśmy w fabryce. Nowe mikrochipy na bazie węglika krzemu (SiC), produkowane przez Bosch mają doprowadzić do przełomu w elektromobilności.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?