Ronal i Leonhard Kurz pokazują przyszłość projektowania felg

Ronal i Leonhard Kurz pokazują przyszłość projektowania felg Ronal Group

RONAL GROUP we współpracy z firmą KURZ, specjalistą w dziedzinie uszlachetniania powierzchni, opracowała produkowane seryjnie wkładki aerodynamiczne do felg z różnymi wariantami dekoracji. W ich produkcji stosuje się innowacyjny i zrównoważony proces tłoczenia na gorąco. Projekt zostanie zaprezentowany na stoisku firmy KURZ na szczycie IAA w Monachium w dniach 5-8 września 2023 r.

Szczyt IAA odbędzie się w ramach IAA MOBILITY 2023, wiodącej globalnej platformy poświęconej zarówno mobilności jutra, jak i obszarom zrównoważonego rozwoju i technologii. Głównym tematem pozostaje elektromobilność, która stawia nowe wymagania również przed takimi komponentami jak opony i felgi. 

Felgi aerodynamiczne oznaczają dla pojazdów elektrycznych znaczną korzyść: zastosowanie plastikowych wkładek po zewnętrznej stronie felgi nie powoduje dużego wzrostu masy i zapewnia mniejszy opór powietrza. To z kolei nie tylko gwarantuje niższy poziom hałasu, ale także umożliwia wydajniejszą aerodynamikę, co prowadzi do lepszego zasięgu, zwłaszcza w przypadku pojazdów elektrycznych.

Fakt, że te plastikowe wkładki aerodynamiczne mogą być również stylowe i nadawać się do indywidualizacji, jest demonstrowany przez niemieckiego specjalistę w dziedzinie cienkich powłok, firmę KURZ, w rewolucyjnym projekcie we współpracy z RONAL GROUP.

Opracowaliśmy innowacyjne rozwiązanie w zakresie udoskonalania wkładek aerodynamicznych do felg, które łączy w sobie design i funkcjonalność. Dzięki nowej metodzie tłoczenia na gorąco PERFORMANCE+ zakrzywione, filigranowe struktury mogą być perfekcyjnie i bardzo wydajnie ozdabiane. Metoda ta jest szczególnie odpowiednia do ozdabiania złożonych, wielowymiarowych geometrii i może zostać w pełni zautomatyzowana – wyjaśnia Sebastian Roan, piastujący stanowisko Advanced Business Development Manager Automotive w dziale Plastic Decoration w firmie KURZ.

Jakie są zalety wkładek aerodynamicznych?

Również aspekt zrównoważonego rozwoju nie został pominięty w czasie opracowywania: wydajny proces zmniejsza emisję CO2 i zapewnia niski współczynnik odrzutów. Ponadto użytkownicy korzystają z wysokiej wydajności i niższego zużycia energii niż w przypadku klasycznego tłoczenia na gorąco, ponieważ w przypadku tłoczenia na gorąco PERFORMANCE+ nie ma potrzeby wstępnego podgrzewania materiału. Poza tym warstwa dekoracyjna jest cieńsza niż ludzki włos, dzięki czemu komponent może zostać poddany recyklingowi. Innowacyjne elementy konstrukcyjne mogą być już produkowane seryjnie i nadają się również do wykorzystania tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Cieszymy się, że mogliśmy zrealizować ten projekt wspólnie z firmą KURZ jako partnerem. Opracowana przez firmę KURZ nowa metoda dekorowania w połączeniu z naszymi projektami felg i technologiami otwiera niemal nieograniczone możliwości formowania, jak na przykład dopasowanie felgi i wkładki przy użyciu folii. Oferujemy już naszym klientom zarówno w zakresie oryginalnego sprzętu, jak i na rynku wtórnym szereg technologii, które można wykorzystać do indywidualizacji felg. Obejmują one laserowanie, barwiony lakier bezbarwny, Multi Color Rim (MCR) do tworzenia wielokolorowych felg aluminiowych, a także zastosowania tworzyw sztucznych w różnych wersjach. Dzięki nowej technologii dekoracyjnej firmy KURZ możemy rozszerzyć swoje portfolio i uczynić swoje produkty jeszcze piękniejszymi – wyjaśnia Raphaël Ballu, kierownik projektu w RONAL GROUP.

Różne felgi z różnymi wkładkami będzie można zobaczyć na stoisku firmy LEONHARD KURZ w hali A2 (stoisko C32) na szczycie IAA w dniach 5-8 września 2023 r. w Monachium.

Źródło: Ronal Group

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę