Nowa generacja hybryd z zasięgiem 200 km w trybie EV od Toyoty

Toyoty tworzy nową generację hybryd z zasięgiem 200 km Toyota

Toyota wprowadzi na rynek hybrydy plug-in nowej generacji z zasięgiem w trybie EV ponad 200 km na jednym ładowaniu. Nowa linia hybryd plug-in zyska w gamie Toyoty pozycję praktycznych aut elektrycznych typu range extender. Do 2030 roku Toyota zainwestuje w rozwój zelektryfikowanych pojazdów 60 mld euro, w tym 15 mld euro w baterie do samochodów.

Hybrydy plug-in z zasięgiem 200 km

Hybrydy plug-in mają do odegrania ważną rolę w strategii dekarbonizacji Toyoty. Marka planuje wprowadzić na do sprzedaży szeroką gamę aut z napędem hybrydowym plug-in nowej generacji. Dzięki nowym, wydajniejszym technologiom baterii ich zasięg w trybie EV zostanie wydłużony do ponad 200 km. Tym samym hybrydy plug-in zyskają w gamie Toyoty pozycję praktycznych aut typu BEV, które na co dzień będą służyć jako auta elektryczne, a podczas dłuższych podróży wyeliminują problem ograniczonego zasięgu samochodów bateryjnych.

Inwestycje Toyoty w nowe technologie baterii

Dalszy rozwój zelektryfikowanych pojazdów wymaga znacznych postępów w technologiach magazynowania energii. W 2022 roku Toyota rozpoczęła nowy cykl inwestycji w zelektryfikowane samochody o wartości 8 bilionów jenów (około 60 miliardów euro). Środki zostaną wykorzystane do 2030 roku zarówno na badania, rozwój, opracowanie nowych modeli, jak i na produkcję. Jedna czwarta (około 15 mld euro) została przeznaczona na rozwój baterii trakcyjnych do samochodów i zwiększenie możliwości ich produkcji do pojemności odpowiadających 200 gigawatogodzinom rocznie. Jednocześnie Toyota inwestuje w rozwój baterii bipolarnych, testuje system wymiennych baterii do samochodów użytkowych oraz poszukuje innych nowatorskich technologii magazynów energii.

Pierwsze inwestycje o wartości 5,6 miliarda dolarów zostały już rozpoczęte – w Japonii i Stanach Zjednoczonych do 2026 roku powstaną nowe zakłady i linie produkcyjne, dzięki którym Toyota będzie w stanie produkować w tych krajach łącznie ekwiwalent 40 GWh baterii na rok.

Hybrydy plug-in Toyoty o sportowych osiągach, ale mało przekonującym zasięgu

Najnowszy model Priusa, który debiutuje w 2023 roku w Europie, jest dostępny wyłącznie z napędem hybrydowym plug-in. Nowy Prius jest aż o 80% mocniejszy od poprzednika – jego układ hybrydowy piątej generacji z dużą baterią wytwarza 223 KM mocy. Auto o lekkim, aerodynamicznym nadwoziu w stylu coupe rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Średni zasięg nowego Priusa w trybie EV na jednym ładowaniu wynosi do 86 km, a w mieście może przekroczyć 100 km. Za dodatkowe źródło energii może służyć opcjonalny panel fotowoltaiczny na dachu, który zwiększa zasięg auta w trybie EV nawet 8 km dziennie.

Źródło: Toyota

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę