Podgrzewane pasy bezpieczeństwa od ZF ograniczą zużycie energii w pojazdach elektrycznych
Firma ZF opracowała system podgrzewanych pasów bezpieczeństwa do pojazdów elektrycznych. Ta technologia pozwala zmniejszyć ilość energii zużywanej do ogrzewania pojazdu – zwłaszcza w połączeniu z innymi układami, takimi jak grzanie siedzeń. W zimne dni ten system może zwiększyć zasięg nawet o 15% poprzez zmniejszenie energii potrzebnej do ogrzania wnętrza pojazdu.
- Nowy pas bezpieczeństwa został zaprojektowany tak, aby zapewnić ciału równomierne ciepło;
- To większy komfort bez uszczerbku dla osiągów;
- Zmniejszenie mocy do ogrzewania pojazdu może zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych w porównaniu z innymi systemami klimatyzacyjnymi.
Ogrzewany pas bezpieczeństwa ZF opiera się na specjalnej taśmie ze zintegrowanymi przewodnikami grzewczymi, które minimalnie zwiększają grubość taśmy. Ułatwia to integrację producentom pojazdów i zapewnia pasażerom taki sam komfort, jak w przypadku zwykłych pasów bezpieczeństwa. Ogrzewany pas ma za zadanie zapewnić pasażerom jednolite uczucie ciepła.
Podgrzewany pas bezpieczeństwa od ZF może zapewnić ciału ciepło praktycznie w moment od rozpoczęcia jazdy (zwykle w temperaturze od 36 do 40 stopni Celsjusza). To, w połączeniu z podgrzewanymi fotelami, stanowi duży potencjał, aby szybko zapewnić komfort pasażerom. W pojazdach elektrycznych układ klimatyzacji jest zasilany energią z akumulatora, ponieważ nie ma w nim użytecznego ciepła odpadowego, tak jak w przypadku silnika spalinowego. Zmniejszenie wykorzystywanej energii może zwiększyć zasięg pojazdu o nawet 15% przy zastosowaniu ogrzewania kontaktowego i zmniejszeniu wykorzystania konwencjonalnych systemów klimatyzacji.
Smukły i bezpieczny
Firma ZF zastosowała przy tej innowacji specjalną metodę obróbki tekstyliów. Przewodniki grzewcze są wplecione w strukturę pasów bezpieczeństwa. Elementy kontaktowe elektrycznych obwodów grzewczych są umieszczone w taki sposób, aby nie przeszkadzać w zakładaniu lub zwijaniu pasa. Specjalne zwijacze pasów w innych miejscach montażu nie są konieczne. Ponieważ wszystkie istotne cechy pasa bezpieczeństwa pozostają takie same, nie ma żadnych dodatkowych procedur ani kwalifikacji dla OEM. Co istotne, podgrzewane pasy bezpieczeństwa w żaden sposób nie ustępują swoim konwencjonalnym odpowiednikom pod względem ochrony pasażerów.
Źródło: ZF