Europejska motoryzacja wchodzi w etap głębokiej transformacji układów napędowych. Dążenie Unii Europejskiej do neutralności klimatycznej po 2035 r. wymusza elektryfikację. Wielu producentów – zwłaszcza z Azji – rozwija jednak alternatywne strategie, które opierają się na hybrydach z dominującym napędem elektrycznym.
Club de Ultrace ponownie stanie się miejscem premiery wyjątkowych projektów, które inspirują miłośników motoryzacji.
Kiedy w 2014 r. Audi AG wprowadziło nową dwusprzęgłową skrzynię o oznaczeniu serwisowym 0CK w modelu A6, niewiele osób przypuszczało, że stanie się ona początkiem nowej generacji przekładni automatycznych.
Zdaniem EXPERTa: Andrzej Husiatyński, Kierownik Działu Technicznego z TotalEnergies Marketing Polska, wypowiada się o badaniach nad rozwojem napędów pojazdów osobowych
Jednym z elementów, charakterystycznych dla samochodów marki BMW, jest montowany wzdłużnie silnik nad przednią osią i skrzynia biegów połączone z przekładnią główną, umieszczoną z tyłu pojazdu za pomocą przegubowego wału napędowego.
Ford zwiększa atrakcyjność oferty popularnego siedmiomiejscowego samochodu wielozadaniowego Tourneo Connect 1,2, wprowadzając pierwszy w segmencie zaawansowany hybrydowy układ napędowy typu plug-in.
ELF – marka należąca do TotalEnergies i Alpine Racing odnowiły swoje członkostwo w FIA WEC (Długodystansowe Mistrzostwa Świata) w ramach wieloletniej umowy. Bolidy Alpine A424 w barwach ELF dołączą do niezwykle konkurencyjnej klasy Hypercar w ośmiu wyścigach sezonu 2024, w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Łożyska toczne przez długi czas nie były używane w silnikach. Jednak teraz technika ta powraca – ze względu na niskie tarcie i połączone z nim ograniczone zużycie paliwa.
Volkswagen określił swój cel podczas minionego już Tech Day 2023. Jest nim opracowanie układu napędowego dla aut elektrycznych wyłącznie z własnych podzespołów. Dlatego też Grupa opracowuje własny falownik oraz system zarządzania termicznego.
Toyota C-HR wykazała się największą niezawodnością w badaniu U.S. Vehicle Dependability Study 2023 firmy analitycznej J.D. Power. Kompaktowy crossover Toyoty uzyskał najlepszą punktację w nowej edycji badania, ex aequo z Lexusem RX. Ranking został oparty na szczegółowych wywiadach z właścicielami trzyletnich samochodów, spośród których kierowcy Toyoty C-HR spotkali się wyjątkowo niewielką liczbą jakichkolwiek usterek.
Mercedes-Benz Trucks rozpoczyna nową fazę wieloletnich testów praktycznych eActrosa w firmie Logistik Schmitt w północnym Schwarzwaldzie. eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym uzyskał już homologację do eksploatacji w zestawie drogowym o masie całkowitej 40 ton i jest obecnie w ciągłym użyciu w firmie Logistik Schmitt.
Pompa wody znajdująca się w napędzie rozrządu podczas naprawy powinna zostać wymieniona razem z paskiem i kompletem rolek.
Jak naprawić i wyregulować przekładnię główną?
Zadaniem przekładni głównej jest redukcja prędkości obrotowej, zmiana kierunku przekazywania napędu z podłużnego na poprzeczny w pojazdach samochodowych, w których silnik jest usytuowany wzdłuż osi podłużnej oraz zwiększanie momentu obrotowego kół wskutek dodatkowych przełożeń.
Naukowcy z Toyota Research Institute of North America (TRINA) oraz University of Houston opracowali nową katodę i nowy elektrolit do baterii magnezowych. Wyniki prac zostały opublikowane w czasopiśmie naukowym Nature Energy.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?