Polska premiera hipersamochodu Alpenglow Hy6

Polska premiera hipersamochodu Alpenglow Hy6 Alpine

Club de Ultrace ponownie stanie się miejscem premiery wyjątkowych projektów, które inspirują miłośników motoryzacji. W dniach 28–29 czerwca we Wrocławiu odbędzie się polska premiera koncepcyjnego modelu Alpenglow Hy6. Za jego prezentację odpowiada Alpine Pietrzak, oficjalny dealer Alpine.

Club de Ultrace, którego historia sięga 2012 roku, przez lata wyrósł na największą i najbardziej wpływową platformę młodej kultury motoryzacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej, wyznaczając kierunki i trendy w świecie motoryzacji. Jak poinformował organizator, zlot w 2024 roku zgromadził ponad 50 tysięcy odwiedzających. W trakcie tegorocznej odsłony zaprezentowane zostaną najbardziej spektakularne projekty twórców i fanów motoryzacji z całego świata, w tym Alpenglow Hy6.

Powiązane firmy

Delphi

Wtryskiwacze wodoru DI-CHG

Alpenglow Hy6, sportowy hipersamochód z silnikiem spalinowym V6 bi-turbo o mocy 740 KM, to najnowszy projekt opracowany przez Alpine, gdzie firma PHINIA odpowiada za dostarczenie innowacyjnych wtryskiwaczy wodoru DI-CHG oraz powiązanej z nimi technologii sterowania.

Alpine

Wtryskiwacze DI-CHG zostały zaprojektowane do charakteryzujących się wysokimi osiągami silników spalinowych wykorzystujących wodór. Zapewniają one precyzyjne dawkowanie paliwa, wielokrotny wtrysk oraz kompatybilność zarówno ze sprężonym gazem ziemnym (CNG), jak i gazami wodorowymi. Rozwiązania PHINIA odgrywają kluczową rolę w procesie spalania wodoru w modelu Alpenglow, zapewniając nie tylko maksymalną wydajność, ale również wspierając rozwój napędów nisko- i zeroemisyjnych. To krok milowy w kierunku przyszłości motoryzacji opartej na czystej energii.

Przyszłość napędów

Alpenglow Hy6, którego polska premiera odbędzie się na stoisku Alpine Pietrzak podczas Club de Ultrace 2025, to pojazd będący symbolem wizji Alpine oraz PHINIA w zakresie przyszłości napędów. Samochód wcześniej był testowany na torze podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a jego możliwości zaprezentowano szerokiej publiczności m.in. podczas Paris Motor Show.

– Jesteśmy dumni z faktu, że PHINIA jest naszym partnerem technicznym w tej ekscytującej podróży w kierunku mobilności wodorowej. Ich wiedza specjalistyczna w zakresie układów paliwowych i zaawansowanej technologii wtryskiwaczy ma kluczowe znaczenie dla urzeczywistnienia wizji Alpenglow – podkreśla Pierre-Jean Tardy, główny inżynier ds. technologii wodorowej w zespole Alpine Racing.

Partnerstwo z Alpine Racing

PHINIA rozwija strategiczne partnerstwo z Alpine, obejmujące współpracę przy projektach prototypowych, takich jak Alpenglow, oraz działania w ramach wyścigów Formuły 1. Firma rozszerza swoją kilkuletnią współpracę z BWT Alpine Formula One Team, wspierając rozwój bardziej zrównoważonych technologii spalania w pojazdach o wysokich osiągach. 

Logo Delphi jest umieszczane na bolidach zespołu F1 oraz podczas działań marketingowych w ramach globalnego kalendarza wyścigów. To widoczny znak zaangażowania firmy w rozwój technologii odpowiadających na wyzwania nowoczesnej motoryzacji – zarówno na torze, jak i poza nim.

Długofalowa zmiana

Dzięki partnerstwu z Alpine Racing oraz BWT Alpine Formula One Team, PHINIA za pośrednictwem swojej marki Delphi aktywnie uczestniczy w rozwoju motoryzacji przyszłości, łącząc wysokie osiągi z nowymi źródłami energii i odpowiedzialnością środowiskową. Obecność na Club de Ultrace 2025 wraz z reprezentacją Grupy Pietrzak to doskonała okazja, by zaprezentować zaawansowane rozwiązania wodorowe szerszej publiczności i zainspirować kolejne pokolenia entuzjastów motoryzacji.

– To partnerstwo to dla nas coś więcej niż współpraca technologiczna – to wspólna misja tworzenia ekscytującej przyszłości motoryzacji. Razem z Alpine Pietrzak pokazujemy, że innowacje mogą budzić emocje i inspirować do działania, a marka Alpine staje się wyjątkową platformą doświadczania tych emocji za kierownicą – mówi Sławomir Welezinski, dyrektor regionalny w Europie Wschodniej, PHINIA Aftermarket.

Delphi ma możliwość aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach branżowych oraz organizowania doświadczeń za kierownicą, które pozwalają klientom marki lepiej poznać świat nowoczesnej motoryzacji. Współpraca stanowi fundament dla rozwoju lokalnych inicjatyw promujących wdrażanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w obszarze nowoczesnej mobilności.

Źródło: Delphi

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę