Volkswagen tworzy kompletny układ napędowy dla elektryków

Volkswagen tworzy kompletny układ napędowy dla elektryków Volkswagen

Volkswagen Group Technology podczas minionego już Tech Day 2023 przedstawił swoją perspektywę na innowacje w dziedzinie e-mobilności, a konkretnie w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektrycznych. Jak się dowiadujemy, głównym celem Grupy jest godny nowoczesności układ napędowy. Dlatego też Volkswagen zajmuje się opracowaniem falownika pulsacyjnego oraz technologii zarządzania temperaturą. To wszystko z własnych komponentów. Taki markowy układ napędowy VW oferowałby bowiem znaczne korzyści pod kątem kosztów.

  • Oprócz akumulatora i silnika elektrycznego Grupa opracuje w przyszłości również falowniki impulsowe i systemy zarządzania termicznego;
  • Nowy, kompletny układ napędowy ma gwarantować do 20% większą wydajność dzięki optymalnej koordynacji poszczególnych komponentów, co implikuje także optymalizację kosztów;
  • Volkswagen Group Technology łączy działania całej grupy w obszarach baterii, ładowania i e-komponentów;
  • Thomas Schmall: „Naszym celem jest bycie liderem technologicznym także w dziedzinie e-mobilności. Dlatego też polegamy na naszych wewnętrznych kompetencjach".

Dzięki swoim markom Grupa Volkswagen jest synonimem najwyższej klasy produktów i technologii. Biorąc pod uwagę wielkość i szerokie pozycjonowanie Grupy oraz naszą wewnętrzną wiedzę specjalistyczną, możemy czerpać spore oszczędności płynące z ekonomii skali. To także realne korzyści dla naszych klientów – powiedział Oliver Blume, Prezes Zarządu Grupy Volkswagen.

Falownik pulsacyjny i zarządzanie termiczne

Falownik to mózg elektrycznego układu napędowego. Jest odpowiedzialny w dużej mierze za wydajność i osiągi. Twórcy przeprojektowali ten podstawowy komponent od podstaw. Dzięki zasadzie modułowej konstrukcji w niedalekiej przyszłości będzie można realizować całą serię – od silników klasy podstawowej, aż po samochody sportowe o mocy 500 kW i większej. Technologia jest obecnie w fazie rozwoju, choć Grupa spodziewa się stosowania jej już w następnej generacji MEB.

Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi rozwiązaniami w zakresie zarządzania temperaturą. Tam, gdzie obecnie stosuje się wiele pojedynczych modułów i długich przewodów, w przyszłości pojawi się niezwykle kompaktowy, zintegrowany moduł termiczny. Ma on kontrolować cały system klimatyzacji, w tym akumulator wysokonapięciowy. Idzie za tym sporo korzyści pod kątem zasięgu, a także szybsze ładowanie pojazdu.

Naszym celem jest bycie liderem technologicznym również w dziedzinie e-mobilności. Dlatego też opieramy nasze działania na wewnętrznych kompetencjach i, po ogniwach akumulatorowych i silniku elektrycznym, podejmujemy się opracowania falownika impulsów oraz technologii zarządzania termicznego. Dzięki temu Grupa Volkswagen jest jednym z nielicznych producentów samochodów na świecie, którzy w przyszłości będą w stanie zaoferować całościowo zoptymalizowany system – powiedział Thomas Schmall, członek Zarządu Grupy Volkswagen.

Źródło: Volkswagen

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę