W przypadku serwisu pojazdów użytkowych i ciężarówek, klienci chcą zminimalizować przestoje swoich flot. Warsztaty są pod presją, aby pracować w tempie pozwalającym jak najszybciej wrócić na trasę.
Technologie wspomagania kierowcy w pojazdach ciężarowych rozwijają się szybciej niż w samochodach osobowych. Wynika to z prostszej struktury tras, presji na efektywność i możliwości szybkiego zwrotu z inwestycji.
Wiodący producenci pojazdów ciężarowych w Europie, w tym Scania, MAN, Volvo Trucks, Daimler, IVECO oraz Ford, wystosowali wspólny list do komisarzy Unii Europejskiej z apelem o zmianę regulacji dotyczących emisji CO2 dla ciężarówek.
Webfleet, rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą oraz Questar Auto Technologies, lider w Vehicle Health Management (VHM), ogłosiły wprowadzenie na rynek pionierskiego rozwiązania do predykcyjnego serwisowania.
Webfleet, rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, ogłosiło nową integrację z RIO – spółką siostrzaną MAN. To pierwsze włączenie ciężarówek i autobusów do programu Webfleet OEM.connect.
10 lipca 2025 w autoryzowanym serwisie Renault Trucks VGTC w Pruszczu Gdańskim została podpisana umowa pomiędzy firmą Indeka Sp z o.o. z Kobylnicy, jedną z największych flot na Pomorzu.
Toyota Motor Europe powiększyła do pięciu liczbę bezemisyjnych ciężarówek na wodór, które na co dzień pracują w jej europejskiej sieci logistycznej.
Volvo Trucks zaprezentowało najnowszą generację systemu Volvo Dynamic Steering (VDS), który zyskał nową, przełomową funkcję.
Klimatyzacja w pojazdach ciężarowych to nie tylko kwestia komfortu, ale także bezpieczeństwa i efektywności pracy kierowców. Dla warsztatów samochodowych to szansa na rozwinięcie oferty i pozyskanie nowych klientów flotowych
Rynek flotowy w Polsce wkracza w nową fazę rozwoju – wynika z „Barometru Flotowego 2025”, opracowanego przez Arval Mobility Observatory na podstawie badań przeprowadzonych w 30 krajach, w tym w Polsce.
Statystyki jasno pokazują, polskie ciężarówki tankują przede wszystkim olej napędowy, a samochody osobowe benzynę. I prędko to się nie zmieni.
Polskie firmy flotowe systematycznie inwestują w nowe pojazdy, utrzymując ich średni wiek poniżej 5 lat. W przypadku flot osobowych 74 7% firm deklaruje posiadanie aut młodszych niż pięcioletnie, dla lekkich dostawczych to 68,9%, a dla ciężarowych 73,2%. Takie dane przedstawia najnowszy raport DKV Mobility dotyczący wyzwań biznesowych flot transportowych w Polsce.
Transport ponadgabarytowy, przez przepisy nazywany transportem nienormatywnym, to przewóz ładunków, które wraz z pojazdem przekraczają dopuszczalne normy określone w przepisach.
Firma Continental wprowadziła na rynek nowy model opony Conti EfficientPro 5, przeznaczony dla pojazdów użytkowych
Goodyear zintegrował swoją aplikację Goodyear DriverHub z nową, zaawansowaną platformą PACCAR Connect do zarządzania flotą DAF Trucks.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?