Steffen Dominsky
redaktor
kfz-betrieb
Choć polimeryzacja nie jest zjawiskiem powszechnym, branża warsztatowa boryka się z uszkodzeniami urządzeń do serwisowania klimatyzacji oraz układów klimatyzacji w samochodach.
Ze względu na nową metodę pomiaru cząstek stałych nawet silniki wysokoprężne, które spełniają normę Euro 6/VI, nie mieszczą się w standardach dotyczących emisji spalin.
Technologia Throttle by Wire nie jest ani nowa, ani szczególnie pomysłowa, jak twierdzi specjalista od danych technicznych Autodata. Dlaczego więc nie sterować hamulcami kół za pomocą przewodów elektrycznych i nie zrezygnować z całej hydrauliki?
Dzięki rzeczywistości rozszerzonej (ang. augmented reality, AR) można zobaczyć więcej. W przyszłości będzie ona dla pracowników warsztatów samochodowych czymś w rodzaju superrentgena. Czy zrewolucjonizuje diagnostykę i naprawę pojazdów?
Opisujemy jak z problemem matowych reflektorów radzą sobie warsztaty na rynku niemieckim.
Przepisy Euro 5 i Euro 6 dotyczą nie tylko emisji spalin. Definiują one także zasady dostępu do danych diagnostycznych i serwisowych niezależnych warsztatów.
Nowoczesny reflektor zawiera wiele części zużywalnych – nie tylko szklaną pokrywę. Często coś się odłamuje, ale można to naprawić zamiast wymieniać całość i płacić spore pieniądze. Jak? Wkładając do pieca!
W życiu często bywa tak, że przy pomocy małych rzeczy można wiele zdziałać. Dotyczy to także wielu drobnych „pomocników“ w warsztacie.
Technologia cyfrowa w coraz większym stopniu wkracza do naszych aut i powoduje, że producenci urządzeń diagnostycznych oferują coraz lepiej dopasowane urządzenia.
Mimo rozwoju technologii i nowych metod tworzenia płynów eksploatacyjnych do aut, płyn hamulcowy wydaje się nie zmieniać od lat