Zdaniem EXPERTa: Steven Meeremans, Marketing Manager w Sidem
Raven MediaZdaniem EXPERTa: Steven Meeremans, Marketing Manager z firmy Sidem odpowiada na pytanie o elementy zawieszenia w samochodach elektrycznych.
Czy samochody elektryczne potrzebują wzmocnionych elementów zawieszenia?
Tak, specyfika w pojazdów elektrycznych (BEV) wymaga zastosowania specjalnie wzmocnionych rozwiązań w układach zawieszenia i kierowniczych. BEV są cięższe od aut spalinowych, a także generują wyższy moment obrotowy – co stawia dodatkowe wymagania wobec sworzni kulowych i końcówek drążków.
Dlatego Sidem opracował komponenty dedykowane do modeli BEV – o zwiększonych średnicach sworzni, wykonane ze stali chromowej, dla maksymalnej trwałości. Dodatkowo, aby sprostać wyższym oczekiwaniom w zakresie komfortu i redukcji hałasu, wibracji i uciążliwości (NVH), stosowane są nowoczesne silentbloki, w tym rozwiązania hydrauliczne np. w Audi e-tron. W przypadku Tesli, innowacyjne, jednoczęściowe wahacze zintegrowane ze sworzniem kulowym w aluminiowej obudowie zwiększają wytrzymałość i bezpieczeństwo.








