Trendy kolorystyczne na świecie

Przywiązanie poszczególnych regionów świata do kolorów ma niemałe znaczenie, a okazać się może, że moda na pewne produkty lub pewne kolory może mieć niebagatelny wpływ na branżę motoryzacyjną. Przykładem może być popularność koloru białego, która została zapoczątkowana przez modę na produkty elektroniczne firmy Apple.
Branża lakiernicza przy współpracy z branżą motoryzacyjną opracowuje palety kolorystyczne obowiązujące w danym roku. Polega to na doborze kolorów, którymi lakierowane będą główne linie samochodów. Oczywiście każdy producent samochodów ma swoją paletę kolorystyczną, jednak powstaje ona przy współpracy z największymi producentami lakierów oraz uwzględnia aktualne trendy i modę. Tegoroczna kolekcja kolorów zaprezentowana przez koncern BASF i zainspirowana mechaniką kwantową, otrzymała nazwę SUPERPOSITION, co oznacza stan przezwyciężenia ograniczeń systemów binarnych. Innymi słowy rzeczy nie są wyłącznie czarne lub białe.
Region EMEA – odkrywcze i prowokujące do myślenia kolory
W kolorach zaprojektowanych dla Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) wykorzystano znane pozycje barw, modyfikując je jednak za pomocą nowych efektów i subtelnych gradientów lub dodając im specjalnego blasku. Odcienie szarości zmieniają swoją barwę w zależności od kąta patrzenia. Odcienie niebieskiego są jasne, odblaskowe i podkreślają strukturę powierzchni.
Te odkrywcze i prowokujące do myślenia kolory są superpozycją złożonych tonów, która skłania do zmiany postrzegania rzeczywistości.
Mark Gutjahr, szef działu projektowania kolorów
dla branży motoryzacyjnej w regionie EMEA

Kluczowy kolor dla regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) dzięki pastelowemu odcieniowi opartemu na neutralnych tonach (ani zbyt agresywnych, ani zbyt natarczywych) pokazuje swoją neofuturystyczną stronę: bezpośredni, pomarańczowy odcień oferuje nową, techniczną estetykę.

Ten kolor jest lokalnym spojrzeniem na ogromną różnorodność kontynentu afrykańskiego. Elicitor to szlachetny ton o niebieskawym zabarwieniu i matowym wykończeniu.
Azja i Pacyfik – ładowanie akumulatorów i przyszłościowe myślenie
Trendem najsilniej zaznaczającym się w krajach Azji i Pacyfiku w 2021 r. były przemiany społeczne. Wielu mieszkańców tego regionu wykorzystało dodatkowy czas, aby naładować akumulatory, zastanowić się nad przyszłością i zgromadzić energię do działania.
Według projektantów w palecie kolorystycznej lakierów dla krajów Azji i Pacyfiku dominują jasne, czyste odcienie, które kojarzą się z fascynującą perspektywą wiosny i przychodzącej wraz z nią nadziei na lepsze jutro.

Mobius jest metaforą nowego sposobu myślenia. Łączy jasnoniebieskie elementy z ciepłym brązem. Oprócz realistycznych aspektów kolorów i odcieni ma w sobie także nutę tajemniczości. Jest nieograniczony i nieskończony.

To kolor, w którym czerpano inspirację z idei starożytnego greckiego filozofa Demokryta, która głosi, że „prawda kryje się w głębi”. Knowing Ignorance pozwala obserwatorowi poznać wiele różnych perspektyw koloru w zależności od kąta, pod jakim go ogląda.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Ameryka Północna – koncepcja równowagi
Propozycje przyszłej kolorystyki lakierów dla Ameryki Północnej oparto na koncepcji równowagi, z którą wiąże się też przekonanie o ludzkiej niezłomności.
Takie przestrzenie kolorystyczne przywołują na myśl optymizm i odporność. Przypominają też, że ludzkość ma potencjał, aby sprostać wszystkim wyzwaniom.

Kolor przedstawia istotę bogactwa energii i delikatności na świecie, łącząc ognisty blask z naturalnym brązem. Odcień zbudowano z błyszczących i głęboko nasyconych barwników, które tworzą przyjemny dla oka kolor. Są też świadectwem bogactwa możliwości, jakie daje fizyka światła odbijającego się w powierzchni pokrytej taką powłoką.

Trójwarstwowa powłoka, w której stonowany i kojący odcień koloru żółtego łączy się z delikatnym deszczem szklanych płatków rozświetlających powietrze. Połączenie to jest wyjątkowe i bardzo wyraziste dla tego regionu. Może też podkreślać trójwymiarowość kształtu nadwozia.