Przygotuj serwis przed sezonem wymiany opon

Jak przygotować serwis przed sezonem wymiany opon PZPO

To ostatni moment na przygotowanie serwisów samochodowych na sezon wymiany opon – przede wszystkim pod kątem profesjonalnych kadr i właściwego wyposażenia. Profesjonalne szkolenia pozwalają pracownikom zdobyć wymaganą wiedzę i nauczyć się bez błędów obsługiwać opony. Zaś doświadczonym pracownikom pomagają przypomnieć prawidłowe procedury, które często są pomijane w codziennej rutynie – a ich brak ma negatywny wpływ na bezpieczeństwo i trwałość opon oraz felg. Takie szkolenia są np. w ofercie Akademii Oponiarskiej PZPO. 

Szkolenie powstały w odpowiedzi na rosnące wymagania warsztatów. Dzięki kompleksowym programom i najwyższej jakości kadrze szkoleniowej są gwarantem zdobycia kluczowej wiedzy i umiejętności do profesjonalnej obsługi samochodu. Co warte podkreślenia z perspektywy wysyłających na szkolenie serwisów – dyplom Akademii jest przyznawany nie za obecność, ale za zaliczenie egzaminu teoretycznego i praktycznego pod okiem trenera.

Źródło: PZPO

Szkolenia powinny być regularne i obejmować zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną. Serwisanci powinni być w stanie prawidłowo ocenić stan opon, dobrać odpowiedni rozmiar i typ opony do konkretnego pojazdu, a także przeprowadzić prawidłowy montaż i serwis opon. Dobrze przeszkolony serwisant jest w stanie wykryć potencjalne problemy z oponami i zapobiec wypadkom. Ten, któremu tylko się wydaje, że umie obsługiwać opony i nie był na profesjonalnym szkoleniu, często jest powodem dodatkowych kosztów oraz odpowiedzialności dla właściciela.

Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO): 

Właściciel serwisu – jako profesjonalista – ponosi odpowiedzialność za to, jakie opony sprzedaje i w jaki sposób są one montowane oraz przechowywane. To nie tylko odpowiedzialność wynikająca z rękojmi – ale również odpowiedzialność odszkodowawcza, a w sytuacjach narażenia zdrowia lub życia nawet odpowiedzialność karna. Najlepszy sposób na zmniejszenie takiego ryzyka to profesjonalni mechanicy – tacy, którzy nie tylko wiedzą, jak obsługiwać opony, by ich nie zniszczyć, ale znają możliwe skutki działania na skróty. Dlatego właściciel serwisu – chcąc zmniejszyć ryzyko swojej odpowiedzialności – powinien dbać o to, aby jego pracownicy mieli dostęp do szkoleń również z zakresu obsługi opon. Nie tylko wiedzieć, jak je profesjonalnie obsługiwać, ale też dlaczego właśnie w ten sposób i co się stanie kiedy tego nie zrobią.

Opony to jeden z najważniejszych elementów pojazdu, bo jako jedyny element samochodu mają kontakt z drogą. Na autostradzie obracają się z prędkością ponad 1000 obr./min. – co oznacza, że ich jakość oraz prawidłowy montaż i eksploatacja są kluczowy dla zapewnienia bezpieczeństwa podróżnych.

Rzetelne szkolenia to inwestycja w wiedzę i umiejętności

Piotr Sarnecki PZPO:

Oponiarska PZPO to jedyny w Polsce ośrodek szkoleniowy, który zapewnia profesjonalne szkolenia z obsługi opon do wszystkich głównych segmentów pojazdów, ale także obsługi samochodów elektrycznych, zakończone egzaminem teoretycznym i praktycznym Wspólnie z ekspertami stworzyliśmy kursy dostosowane do potrzeb serwisów samochodowych. Nasi doświadczeni instruktorzy przekazują niezbędną wiedzę i umiejętności, aby zapewnić klientom serwisów najwyższą jakość usług. Naszą unikatową wiedzę adresujemy też do serwisantów, którzy chcą doskonalić umiejętności w zakresie montażu, demontażu, wyważania i naprawy opon. Wśród wybranych tematów szczegółowo omawiamy i uczymy wymiany, kalibracji i kodowania czujników ciśnienia – to kluczowe zagadnienia w obszarze nowoczesnych systemów monitorowania ciśnienia w oponach.

W ofercie Akademii Oponiarskiej znajdują się m.in. szkolenia, które dostępne są formule 1- bądź 2-dniowej:

  • Obsługa serwisowa kół i naprawa opon osobowych i dostawczych
  • Obsługa opon motocyklowych i mechaniki tylnej osi
  • Obsługa opon ciężarowych
  • Obsługa opon rolniczych
  • Obsługa instalacji 48 V (dla aut mild-hybrid)
  • Obsługa aut elektrycznych (instalacje wysokiego napięcia HV)

Inwestycja w szkolenia pracowników to nie tylko sposób na dostosowanie się do dynamicznych zmian w branży motoryzacyjnej, ale również klucz do budowania zaufania klientów i zdobywania przewagi konkurencyjnej. Akademia PZPO to partner, który wspiera rozwój branży motoryzacyjnej, jednocześnie podnosząc poziom profesjonalizmu serwisów samochodowych w Polsce.

Źródło: PZPO
 

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę