Jak naczepy wykorzystują AI do obniżenia kosztów operacyjnych

Jak naczepy wykorzystują AI do obniżenia kosztów BPW

Rewolucja AI w transporcie jest nie do zatrzymania: naczepa rozpoznaje teraz optymalne obciążenie na podstawie obciążenia osi, sprawdza krytyczne komponenty i ostrzega, zanim sytuacja stanie się kosztowna i niebezpieczna. Nowa generacja układów jezdnych iC Plus firmy BPW wykorzystuje inteligentne algorytmy do analizy skuteczności hamowania. Coś, co od lat pozwala zaoszczędzić na testach i przestojach w Wielkiej Brytanii, teraz po raz pierwszy pojawia się w całej Europie.

  • Nowa generacja układów jezdnych BPW iC Plus analizuje klocki hamulcowe i ich wydajność
  • Wzorce danych ujawniają problemy z hamowaniem, zanim staną się one kosztowne i niebezpieczne.
  • Technologia wypróbowana i przetestowana w Wielkiej Brytanii od lat, teraz dostosowana do reszty Europy

Grupa BPW od lat rozwija cyfrową sieć kierowców, ładunków i pojazdów, dzięki czemu firmy transportowe mogą każdego dnia osiągać większą wydajność swoich flot naczep: w BPW układ jezdny naczepy od dawna jest tworzony jako cyfrowy bliźniak; cyfrowe DNA otwiera wzrost wydajności w całym cyklu życia - od projektowania i montażu po operacje jazdy, konserwację i naprawy. Ale to był dopiero początek. Dzięki nowej generacji układu jezdnego iC Plus, który jest standardowo wyposażony w sprzęt telematyczny, BPW tworzy teraz podstawę do wprowadzenia sztucznej inteligencji do naczepy: inteligentne algorytmy wykrywają wzorce danych w układzie jezdnym, które np. wskazują na potrzebę konserwacji krytycznych komponentów.

Dotyczy to przede wszystkim hamulców

iC Plus informuje kierowcę, menedżera floty i dyspozytora o konieczności sprawdzenia hamulców w warsztacie. Przyczyny mogą obejmować uszkodzony przewód powietrza, spowolniony zacisk hamulcowy lub słabnącą sprężynę na cylindrze - typowe zadania konserwacyjne i naprawcze są rozpoznawane przez sztuczną inteligencję, zanim dojdzie do kosztownych awarii, a nawet wypadków.

BPW nie potrzebuje oddzielnych czujników do analizy skuteczności hamowania, ale zamiast tego uzyskuje dostęp do danych zebranych w EBS. Oprócz czujników zużycia okładzin hamulcowych, sztuczna inteligencja interpretuje potrzebę konserwacji i naprawy w zróżnicowany sposób w kontekście. Tymczasowe wzorce reakcji - wywołane na przykład przez poważną dziurę - są odfiltrowywane.

Pomiar wydajności hamulców sprawdził się już w Wielkiej Brytanii, gdzie kontrole hamulców przyczep są wymagane przez prawo. Od lat sztuczna inteligencja oszczędza operatorom flot kosztownych przestojów na stanowisku testowym hamulców. Wraz z generacją układów jezdnych iC Plus, BPW dostosowuje swoją innowację również do reszty Europy.

Pomiar zużycia okładzin hamulcowych jest również wypróbowany i przetestowany w iC Plus. Współpracuje on z czujnikiem, którego sygnały dają menedżerowi floty wystarczającą elastyczność, aby zaplanować wizytę w warsztacie w celu wymiany okładziny hamulcowej. Cyfrowe usługi BPW Group również sprawdzają się w tym przypadku: cyfrowy system zarządzania konserwacją BPW i idem telematics integruje ustawowe przepisy dotyczące kontroli, instrukcje konserwacji osi BPW oraz komunikaty o stanie pojazdu i usterkach. Dokumentuje również prace konserwacyjne aż do ostatniego szczegółu - tworząc cyfrową dokumentację pojazdu bez papieru, dziurkaczy i folderów.

Wraz z telematyką idem, BPW stworzyło nową generację układów jezdnych, które sprawiają, że zarówno eksploatacja pojazdu, jak i cały proces transportu są bardziej ekonomiczne. Bieżąca analiza danych oszczędza operatorowi floty niepotrzebnych wizyt w warsztacie i maksymalizuje dostępność pojazdu. Wszystkie informacje dotyczące wykorzystania, eksploatacji, wydajności kierowcy i pojazdu są dostępne dla operatora floty w dowolnym momencie za pomocą kliknięcia myszą za pośrednictwem portalu telematycznego cargofleet 3 firmy idem telematics. Ujawnia to potencjał i zwiększa wydajność zarządzania flotą. Otwarta platforma systemowa umożliwia również kontrolowaną, bezpieczną wymianę danych z aplikacjami zewnętrznymi, takimi jak systemy zarządzania transportem lub ERP. Dzisiejszy transport nie może być bardziej inteligentny i wydajny – mówi Caren Freudenberg, Product Manager w BPW.

Źródło: BPW

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę