Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że klient skarżył się na miękki pedał hamulca? Czy widziałeś elementy układu hamulcowego z nadmierną korozją i nie byłeś pewien, co jest tego przyczyną? Być może konieczna jest wymiana płynu hamulcowego.
Jesień i zima to najtrudniejsze okresy w roku pod względem warunków na drogach. Deszcz, opadające liście, przymrozki, a w późniejszych miesiącach także śnieg i lód – wszystko to wpływa negatywnie na przyczepność i wydłuża drogę hamowania.
Wraz z sezonową wymianą opon kierowcy często skupiają się wyłącznie na ogumieniu. Tymczasem to doskonały moment, by zweryfikować również stan układu hamulcowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Wraz ze startem sezonu zmiany opon, warto pamiętać, by przy wyborze nowej opony zimowej sprawdzić jej przewidywany przebieg i zużycie paliwa, by wiedzieć, jak efektywna kosztowo jest to inwestycja.
Na tegorocznych targach IAA Mobility w Monachium firma Bosch prezentuje swoją wizję przemysłu motoryzacyjnego, w której oprogramowanie odgrywa główną rolę.
Firma TMD Friction ułatwiła klientom kompletowanie zestawów produktów hamulcowych swoich marek Textar i Pagid, wprowadzając „Wirtualne zestawy hamulców”.
Średni wiek pojazdów poruszających się po drogach przekracza 12,5 roku, dlatego konserwacja zapobiegawcza staje się kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa, efektywności i niezawodności.
Pył hamulcowy powstaje przy każdym hamowaniu i – choć niewidoczny gołym okiem – wpływa na wygląd felg, trwałość układu hamulcowego oraz jakość powietrza, którym oddychamy.
Tarcie pomiędzy klockiem hamulcowym a tarczą podczas hamowania może prowadzić do powstawania rezonansowego pisku układu hamulcowego. Hałas ten może osiągać nawet do 100 dB czyli dorównywać głośności pracy młota pneumatycznego.
Prawie wszystkie nowoczesne pojazdy wyposażone są w system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS. Układ ten odgrywa kluczową rolę w umożliwieniu kierowcy utrzymania kontroli nad pojazdem podczas nagłego hamowania
W marcu bieżącego roku z linii montażowych zakładu ZF Braking Systems w Gliwicach zjechał 100 - milionowy układ wspomagania hamowania.
Żeby mieć pewność, że układ hamulcowy w Twoim aucie będzie zadbany i sprawny, przeprowadzaj jego regularne kontrole i skorzystaj z komponentów marki TRW należącej do firmy ZF Aftermarket – czołowego producenta na światowym rynku części zamiennych.
Pył hamulcowy jest zwyczajnym produktem ubocznym procesu hamowania. Marcin Ostrowski, trener techniczny marki Textar, wyjaśnia, czym jest pył hamulcowy, skąd się bierze i czy wpływa na skuteczność hamowania.
Systemy kontroli trakcji i ABS są skuteczne tylko przy odpowiedniej przyczepności opon. Klienci potrzebują nie tylko dobrych opon, ale również profesjonalnego montażu, który nie uszkodzi opony ani felgi.
Inżynierowie firmy Bosch pomyślnie zakończyli pierwsze testy systemu na drogach publicznych, pokonując trasę ponad 3 300 km przez różne strefy klimatyczne.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?