Żeby mieć pewność, że układ hamulcowy w Twoim aucie będzie zadbany i sprawny, przeprowadzaj jego regularne kontrole i skorzystaj z komponentów marki TRW należącej do firmy ZF Aftermarket – czołowego producenta na światowym rynku części zamiennych.
Zintegrowana obudowa hamulca łączy główny cylinder hamulcowy, wspomaganie hamowania i moduł hydrauliczny układów ABS/ESP w jednym elemencie.
Wiosna to zwyczajowo sezon na wymianę opon. Steinhof przypomina, że wizyta w warsztacie lub u wulkanizatora to doskonała okazja do kontroli klocków hamulcowych.
Czujniki prędkości obrotowej kół (czujniki ABS) są niezastąpionym elementem systemów antyblokujących hamulce.
Rodzima firma TOMEX Brakes uzyskała dofinansowanie z Unii Europejskiej na realizację projektu „Opracowanie, wdrożenie i promocja na rynkach międzynarodowych innowacyjnych klocków hamulcowych TOMEX Brakes”.
Rozwój układów hamulcowych we współczesnych modelach samochodów znacząco zwiększa bezpieczeństwo osób na drogach. To niewątpliwa zaleta rozwoju motoryzacji.
Wibracje i drgania kierownicy podczas hamowania to jedne z najczęstszych sygnałów, które wskazują na problemy z układem hamulcowym.
Dbanie o regularne serwisowanie samochodu pozwala utrzymać pojazd w optymalnej kondycji. Często początkujący kierowcy zadają pytanie, gdzie wymienić klocki hamulcowe.
Textar uruchamia nową platformę e-learningową dla profesjonalistów z branży motoryzacyjnej. Wirtualna Akademia Textar to kompleksowe interaktywne centrum edukacyjne poświęcone zagadnieniom dotyczącym hamulców.
ZF, globalny lider w dziedzinie rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego, umocnił swoją pozycję wiodącego na świecie dostawcy komponentów układu jezdnego, zdobywając znaczące zamówienie od globalnego producenta pojazdów.
Brembo i Michelin połączyły siły, by wprowadzać przełomowe innowacje w branży motoryzacyjnej.
Wielu klientów uważa, że proces wymiany hamulców kończy się wraz z wykonaniem pracy przez mechanika i opuszczeniem warsztatu. Tymczasem istnieje sporo rzeczy, które kierowcy mogą zrobić, aby zadbać o skuteczne i długie działanie nowych hamulców.
Do warszattów samochodowych często trafiają pojazdy, w których kierowcy odczuwają wibracje na kole kierowniczym i pulsowanie pedału hamulca podczas hamowania.
Hamowanie rekuperacyjne w samochodach elektrycznych i hybrydowych nie tylko maksymalnie wykorzystuje dostępną energię, ale także znacząco zmniejsza zużycie tradycyjnego układu hamulcowego.
Zdaniem EXPERTa: Michał Głażewski, Dyrektor ds. zarządzania siecią warsztatową i zespołem technicznym ZF Aftermarket, wylicza 3 ważne elementy na które powinien zwrócić uwagę mechanik, diagnozując układ hamulcowy.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?