W przypadku serwisu pojazdów użytkowych i ciężarówek, klienci chcą zminimalizować przestoje swoich flot. Warsztaty są pod presją, aby pracować w tempie pozwalającym jak najszybciej wrócić na trasę.
Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się, że klient skarżył się na miękki pedał hamulca? Czy widziałeś elementy układu hamulcowego z nadmierną korozją i nie byłeś pewien, co jest tego przyczyną? Być może konieczna jest wymiana płynu hamulcowego.
Większość kierowców słyszała o „twardych” i „miękkich” klockach hamulcowych, ale niewielu wie, co te pojęcia faktycznie oznaczają.
Liście tańczą na wietrze, deszcz rysuje subtelne na karoserii, a asfalt pod kołami staje się nieprzewidywalny. Jesień to czas, w którym drogi nabierają charakteru – nieprzewidywalnego, czasem kapryśnego.
Czy wiesz, że przyczyną głośnej pracy ciernej między klockiem a tarczą hamulcową może być niewłaściwie przeprowadzony proces docierania tarczy po montażu? Zobacz przykłady uszkodzeń klocków hamulcowych, wynikających z nieprawidłowego serwisu i dowiedz się, jak im zapobiec.
Marka Textar, oferująca najwyższej jakości części do układów hamulcowych, została partnerem przygotowującego się do startu w Rajdzie Dakar Classic 2026 zespołu Kamena Rally Team.
Niepożądane dźwięki dobiegające z układu hamulcowego to jeden z najczęstszych powodów reklamacji w warsztatach samochodowych. Skrzypienie i piski mogą mieć wiele przyczyn – od zużycia materiałów ciernych, przez błędy montażowe, po zjawiska typowe dla określonych warunków eksploatacyjnych.
Serwis hamulców to jedna z najważniejszych czynności wykonywanych w warsztacie – tu nie ma miejsca na rutynę ani pośpiech. Nawet drobne niedopatrzenie może skutkować piskiem, wibracjami, reklamacją klienta lub (co gorsza) realnym zagrożeniem na drodze.
Coraz więcej pojazdów elektrycznych trafia do warsztatów, co rodzi nowe wyzwania serwisowe. Szczególnej uwagi wymagają systemy zawieszenia i hamulców, które w elektrykach działają w zupełnie innych warunkach niż w autach spalinowych.
Zdaniem EXPERTa: Steven Meeremans, Marketing Manager z firmy Sidem odpowiada na pytanie o elementy zawieszenia w samochodach elektrycznych.
Poznaj zdanie EXPERTa: Dominik Chwał, Marketing Menedżer w firmie EBC Polska Sp. z o.o., odpowiada na pytanie, dlaczego hamulce hałasują.
HELLA Aftermarket, należąca do koncernu FORVIA HELLA, wprowadza istotne rozszerzenie swojej oferty hamulcowej na niezależnym rynku części zamiennych.
Drobne szczegóły potrafią zrobić wielką różnicę – zwłaszcza gdy rozwiązują poważny problem. Dobrym przykładem jest podkładka, czyli cienka blaszka umieszczona z tyłu klocka hamulcowego.
Czysty i zadbany pojazd to nie tylko kwestia estetyki, ale także bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Coraz więcej osób sięga po profesjonalne rozwiązania do pielęgnacji, które gwarantują skuteczność i szybkość działania, co jest szczególnie ważne w czasie podróży.
Firma TMD Friction ułatwiła klientom kompletowanie zestawów produktów hamulcowych swoich marek Textar i Pagid, wprowadzając „Wirtualne zestawy hamulców”.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?