Diagnostyka dwumasowego koła zamachowego
Trenerzy techniczni z zespołu Tech'Care Valeo w nowym vlogu z serii TechTalk odpowiadają na najczęstsze pytania jakie padały podczas szkoleń technicznych dotyczących kół dwumasowych w 2019 roku. W tym odcinku poruszają tematy związane pomiarem odchyłu w DKZ.
Diagnostyka kół dwumasowych - temat cały czas na topie wśród mechaników
Diagnostyka koła dwumasowego to odwieczny i powracający temat podczas szkoleń technicznych. Mechanicy po demontażu skrzyni biegów często zastanawiają się czy koło dwumasowe, które zamontowane jest w samochodzie jest dobre czy kwalifikuje się do wymiany. Na tym etapie pojawiają się wątpliwości jak skutecznie zweryfikować jego stan.
Zbigniew Zieliński z zespołu Tech'Care radzi, że gdy mamy już zdemontowane koło dwumasowe to jednym ze sposobów, aby sprawdzić, czy kwalifikuje się do dalszego użytkowania jest pomiar odchyłu, czyli prześwitu między masą pierwotną, a wtórną.
Jednak uwaga – prawidłowy odchył nie jest zawsze taki sam w każdym kole dwumasowym – jest on zależny od rodzaju łożyska jakie zostało użyte w danym kole. Jakie są konkretne tolerancje odchyłu dopuszczane przez Valeo przy danych sposobach łożyskowania? Tego i innych szczegółów można się dowiedzieć oglądając film przygotowany przez trenerów Valeo. W krótkim filmie trenerzy techniczni rozwiewają także wątpliwości czy należy przeprowadzać takie weryfikacje w przypadku nowych kół dwumasowych.
Całość filmu można zobaczyć na https://gateway.on24.com/wcc/eh/1832157/lp/2162997/diagnostyka-koła-zamachowego-dmf---pomiar-przechyłu/
Źródło: Valeo