Zdaniem EXPERTa: Dawid Pauszek – Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe w Niterra

Zdaniem EXPERTa: Dawid Pauszek, Manager Technical Support Aftermarket Eastern Europe w firmie Niterra, odpowiada na pytania autoEXPERTa.
W kontekście rosnącej elektronizacji pojazdów i coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin, jak oceniają Państwo znaczenie zaawansowanych czujników, takich jak czujniki ciśnienia spalin i ciśnienia różnicowego (EDPS), w diagnozowaniu oraz naprawie współczesnych pojazdów?
Jak warsztat powinien przygotować się do obsługi tych komponentów – jakie korzyści może uzyskać, specjalizując się w tym obszarze?
Dzisiejszy rynek motoryzacyjny wymaga od warsztatów nieustannego dostosowywania się do rosnącej złożoności systemów pojazdów. Kluczowe staje się inwestowanie w zaawansowane urządzenia diagnostyczne oraz w specjalistyczne szkolenia mechaników – aby zapewnić prawidłową obsługę nowoczesnych układów.
Przykładem są czujniki ciśnienia spalin i ciśnienia różnicowego (EDPS), instalowane w krytycznych punktach układu wydechowego: przed i za zaworami EGR oraz filtrami DPF. Pozwalają one na precyzyjną kontrolę przepływu i ciśnienia spalin, umożliwiając skuteczne zarządzanie procesami regeneracji filtrów oraz na optymalizację pracy turbosprężarki.
Warsztaty, które zainwestują w rozwój w tym obszarze, nie tylko zwiększą skuteczność napraw, ale również budują przewagę konkurencyjną i profesjonalny wizerunek na rynku.