Łukasz Kelar, Zastępca Dyrektora ds. Rozwoju Portfolio Produktów w firmie NOVOL, podsumowuje 2024 r. w branży warsztatowej.
MAHLE, globalny dostawca w branży motoryzacyjnej, podejmuje kolejny krok w swojej transformacji, optymalizując strukturę organizacyjną.
Ruszył cykl spotkań dla kadry zarządzającej z branży automotive organizowany w ramach Akademii BASF Coatings.
Z dniem 1 listopada 2024 r. firma Schaeffler Polska działająca na polskim rynku od 1997 roku zmieniła nazwę na Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Poland Sp. z o.o.
Po trzech latach Marco Schubert powraca do Audi i zostaje nowym członkiem zarządu ds. sprzedaży i marketingu.
Od 14 marca 2024 r. posiadanie ponad 1,5 promila alkoholu we krwi podczas prowadzenia samochodu wiąże się z jego konfiskatą. To nie jedyna kara, jaka czeka na pijanych kierowców.
W styczniu 2024 r. kraje UE i Parlament Europejski osiągnęły porozumienie w sprawie nowych przepisów zaostrzających limity emisji CO2 dla pojazdów ciężkich.
Zmiany w rejestrowaniu i składaniu zawiadomień o nabyciu i zbyciu pojazdu weszły w życie 1 stycznia 2024 roku. Wciąż wielu sprzedawców i prywatnych właścicieli ma wątpliwości względem poprawnej interpretacji nowych przepisów.
Wprowadzono modyfikacje w sekcji „Lista artykułów”: Zmieniono nazwę „Lista pionowa” na „Lista” i dostosowano skórkę, aby prezentowała widok listy z artykułów. Zmieniono nazwę „Lista pozioma” na „Kafelki” i dostosowano układ do prezentacji kafelków.
Bardziej rygorystyczne zasady rejestracji samochodu czy zaostrzenie kar dla nietrzeźwych kierowców – to tylko niektóre zmiany w prawie drogowym, które wchodzą w życie w 2024 roku.
PSPA wspólnie z wiodącymi podmiotami branży TSL opracowało szereg propozycji zmian prawnych, których wdrożenie przyczyni się do przyspieszenia dekarbonizacji transportu ciężkiego. List otwarty został wysłany do Anny Moskwy – Minister Resortu Klimatu i Środowiska.
Czy systemy ADAS powinny być kontrolowane podczas badania w stacji kontroli pojazdów (SKP)?
W połowie listopada w życie wchodzą zmiany w sposobie przeprowadzania badań technicznych. Mają one uszczelnić system i uniemożliwić uzyskiwanie pieczątek kontroli technicznej dla samochodów, które nie spełniają kryteriów bezpieczeństwa.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?