MAHLE upraszcza strukturę grupy, przyspieszając realizację strategii 2030+

MAHLE upraszcza strukturę grupy MAHLE

MAHLE, globalny dostawca w branży motoryzacyjnej, podejmuje kolejny krok w swojej transformacji, optymalizując strukturę organizacyjną. Zmiany mają na celu skuteczniejsze wdrażanie strategii MAHLE 2030+, skupiającej się na elektryfikacji i zarządzaniu temperaturą – dwóch kluczowych obszarach przyszłości motoryzacji.

Najważniejsze zmiany:

  • Reorganizacja i łączenie jednostek biznesowych.
  • Zmniejszenie liczby członków zarządu Grupy z siedmiu do czterech.
  • Pełne przejęcie MAHLE Behr GmbH & Co. KG, specjalizującej się w zarządzaniu temperaturą.
  • Wzmocnienie działalności związanej z zarządzaniem ciepłem jako fundamentu elektryfikacji.

MAHLE odrabia pracę domową w zakresie transformacji – podkreślił Arnd Franz, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy. – Te zmiany przygotowują nasz biznes na przyszłość i przyspieszają realizację strategii, która uczyni nas liderem innowacyjności i rentowności w dziedzinie mobilności.

Dzięki reorganizacji i wynikającemu z niej usprawnieniu Zarządu znacznie poprawimy integrację naszej grupy i będziemy mogli efektywniej wykorzystywać synergie" – dodał prof. dr Heinz K. Junker, Przewodniczący Rady Nadzorczej MAHLE.

Łączenie jednostek biznesowych

Od 1 stycznia 2025 r. MAHLE zmniejszy liczbę jednostek biznesowych z pięciu do trzech. Zmiany obejmują:

  1. Połączenie dotychczasowych działów „Systemy i komponenty silników” oraz „Elektronika i mechatronika” w nową jednostkę „Układy napędowe i ładowanie”. Celem jest wykorzystanie doświadczenia w projektowaniu wydajnych silników elektrycznych i technologii ładowania.
  2. Połączenie jednostek „Filtracja i urządzenia peryferyjne silnika” oraz „Zarządzanie temperaturą” w „Systemy termiczne i płyny”. Nowa struktura pozwoli lepiej integrować technologie produkcji i oferować innowacyjne rozwiązania w obszarze zarządzania temperaturą.

MAHLE zamierza również kontynuować rozwój w zarządzaniu temperaturą, co potwierdza pełne przejęcie spółki zależnej MAHLE Behr GmbH & Co. KG, kluczowego gracza w tym obszarze.

Reorganizacja znacząco przyspieszy wewnętrzną współpracę i stworzy nowe perspektywy dla lokalizacji związanych z silnikami spalinowymi, umożliwiając wykorzystanie ich know-how w przyszłościowych obszarach – dodał Arnd Franz.

Redukcja składu zarządu Grupy

Wraz z uproszczeniem struktury organizacyjnej liczba członków zarządu zostanie zmniejszona z siedmiu do czterech. Od 1 stycznia 2025 r. skład zarządu MAHLE będzie wyglądał następująco:

    1. Arnd Franz – Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny, przejmie także obowiązki Dyrektora ds. Pracy.
    2. Markus Kapaun – Dyrektor Finansowy.
    3. Jumana Al-Sibai – Członek Zarządu Grupy, odpowiedzialna za dział „Systemy termiczne i płyny”.
    4. Georg Dietz – Członek Zarządu Grupy. odpowiedzialny za dział „Układy napędowe i ładowanie”.
    5. Martin Wellhoeffer – obecnie odpowiadający za połączoną jednostkę biznesową „Elektronika i Mechatronika”, obejmie nowe stanowisko Dyrektora Operacyjnego (COO) w jednostce „Systemy termiczne i płyny”.

Zmiany te oznaczają również rotację w zarządzie. Dr Beate Bungartz, dotychczasowa Dyrektor ds. Pracy, oraz Martin Weidlich, odpowiedzialny za „Filtrację i urządzenia peryferyjne”, zakończą współpracę z MAHLE w listopadzie 2024 roku.

Kontynuacja działalności Aftermarket

Jednostka biznesowa Aftermarket, obejmująca ugruntowaną gamę produktów oraz kompetencje w zakresie elektryfikacji i cyfryzacji, pozostanie niezależnym działem pod nową nazwą „Lifecycle and Mobility”.

Przyszłość w zarządzaniu ciepłem i elektryfikacji

Zmniejszenie liczby jednostek biznesowych oraz optymalizacja zarządu to część szeroko zakrojonej transformacji, której celem jest umocnienie pozycji MAHLE jako lidera w zakresie innowacyjnych technologii. Pełne zintegrowanie działalności związanej z zarządzaniem temperaturą oraz skoncentrowanie zasobów na rozwoju silników elektrycznych pozwoli firmie efektywnie odpowiadać na wyzwania rynku i budować zrównoważoną przyszłość motoryzacji.

Źródło: MAHLE

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę