ZF zdobyło pierwsze zamówienie na zaawansowane technologicznie przedłużacze zasięgu eRE+. Chiński producent Leapmotor wprowadzi od 2026 roku wersję swojego premium SUV-a D19 wyposażoną w ten system.
Nowoczesny zakład Toyota Battery Manufacturing North Carolina (TBMNC) oficjalnie rozpoczął produkcję akumulatorów litowo-jonowych, które trafią do samochodów hybrydowych oraz zupełnie nowego elektrycznego SUV-a Toyoty.
Niemiecki automobilklub ADAC przeanalizował, jak w praktyce starzeją się akumulatory trakcyjne w samochodach typu plug-in hybrid (PHEV). Wspólnie z firmą Aviloo – specjalizującą się w niezależnych testach baterii – zebrano i oceniono dane z około 28,5 tysiąca pomiarów stanu zdrowia akumulatorów (SoH) w pojazdach sześciu producentów.
Europejska motoryzacja wchodzi w etap głębokiej transformacji układów napędowych. Dążenie Unii Europejskiej do neutralności klimatycznej po 2035 r. wymusza elektryfikację. Wielu producentów – zwłaszcza z Azji – rozwija jednak alternatywne strategie, które opierają się na hybrydach z dominującym napędem elektrycznym.
Najnowsze dane zebrane przez Europejską Agencję Środowiska (EEA) podważają przekonanie o niskiej emisyjności hybryd typu plug-in.
Po niedawnej premierze nowego, udoskonalonego układu napędowego e-POWER w Nissanie Qashqai, niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC opublikowała oficjalny wynik zużycia paliwa w teście Ecotest – 5,4 l/100 km.
Geely Starray EM-i, nowoczesny SUV segmentu C z napędem hybrydowym plug-in, został oficjalnie zaprezentowany w Polsce 22 września 2025 roku.
Nie ma wątpliwości – samochody elektryczne (EV) zmieniają oblicze motoryzacji. Wraz ze stałym spadkiem popytu na tradycyjne podzespoły do silników spalinowych pojawiają się nowe wyzwania.
Sierpień przyniósł kolejne zmiany na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Stabilny popyt, poprawa nastrojów konsumenckich i spadająca inflacja sprzyjały sprzedaży, a w danych z OTOMOTO wyraźnie widać rosnące znaczenie hybryd i marek z Chin.
Hybrydy to nie tylko akumulatory i wysokie napięcie. W miękkich hybrydach (MHEV) kluczową rolę odgrywają wielorowkowy pasek osprzętu i specjalne elementy napinające, które muszą sprostać zupełnie innym obciążeniom niż te w pojazdach z klasycznym układem napędowym.
Chińscy producenci samochodów coraz wyraźniej stawiają na technologię Super Hybrid. To określenie, które ma uprościć komunikację wokół zawiłych skrótów takich jak BEV, PHEV czy MHEV i pomóc klientom lepiej zrozumieć ofertę.
OMODA & JAECOO kontynuuje spektakularny globalny wzrost. W ciągu zaledwie 27 miesięcy od debiutu na rynku, skumulowana sprzedaż przekroczyła 600 000 pojazdów w 47 krajach, co czyni ją najszybciej rosnącą nową marką motoryzacyjną na świecie.
Według danych z końca lipca 2025 r. w Polsce były zarejestrowane łącznie 103 503 osobowe i użytkowe samochody całkowicie elektryczne (BEV).
Fabryki Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach produkują najważniejsze komponenty do najpopularniejszych hybryd marki.
W pierwszym półroczu pojazdy całkowicie elektryczne (BEV) odpowiadały za mniej niż pół procenta wszystkich pożarów samochodów w Polsce – wynika z najnowszego Raportu Bezpieczeństwa Pożarowego EV. Na 4 712 pożary pojazdów zgłoszone w tym okresie, tylko 23 dotyczyło aut elektrycznych.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?