Stellantis i Bolt ogłosiły dzisiaj nawiązanie partnerskiej współpracy w celu wspólnego opracowania i wdrażania autonomicznych pojazdów poziomu 4 (jazda bez kierowcy) do zastosowań komercyjnych na terenie całej Europy.
Podczas tegorocznych targów IAA Mobility 2025 koncern ZF prezentuje swoje najnowsze rozwiązania technologiczne, które mają kształtować przyszłość motoryzacji. Firma skupiła się na trzech kluczowych obszarach: pojazdach definiowanych programowo, elektromobilności oraz zaawansowanych systemach bezpieczeństwa.
Brak koncentracji i przemęczenie podczas jazdy mogą kierowcę kosztować życie.
Zaawansowane modele językowe AI rewolucjonizują interakcję kierowców z pojazdami, szczególnie na rynku chińskim.
Bosch i CARIAD zacieśniają współpracę w ramach Automated Driving Alliance, wspólnie opracowując oprogramowanie dla pojazdów wyposażonych w systemy wspomagania kierowcy i automatycznego prowadzenia na poziomach 2 i 3.
Pojazdy z napędem elektrycznym to jedno z najważniejszych wyzwań współczesnej motoryzacji.
Continental podkreśla swoją pionierską rolę w mobilności cyfrowej w białej księdze zatytułowanej "Aplikacje mobilności dla pojazdów definiowanych programowo – podejście oparte na weryfikowalnych danych uwierzytelniających".
Rozwój pojazdów autonomicznych i automatycznych w Polsce zwiększy bezpieczeństwo na drogach, poprawi efektywność w transporcie oraz zmniejszy wykluczenie komunikacyjne - wskazali uczestnicy międzynarodowej konferencji AV-Poland.
Toyota i Waymo przyspieszą wdrażanie technologii jazdy autonomicznej, by poprawić bezpieczeństwa na drogach.
Jeszcze kilka lat temu przyszłość motoryzacji malowała się w barwach pełnej autonomii – pojazdów bez kierownicy, pedałów i kierowców. Dziś ta wizja, choć wciąż obecna w strategiach producentów, ustępuje miejsca bardziej realistycznym scenariuszom.
Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) oraz Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) ogłosiły strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju pojazdów zautomatyzowanych i autonomicznych w Polsce. Kulminacją współpracy będzie wspólna ścieżka tematyczna oraz największe w Europie Środkowo-Wschodniej EXPO poświęcone automatyzacji transportu, organizowane w ramach Kongresu Nowej Mobilności 2025 w Katowicach.
Zintegrowana obudowa hamulca łączy główny cylinder hamulcowy, wspomaganie hamowania i moduł hydrauliczny układów ABS/ESP w jednym elemencie.
Stellantis zaprezentował STLA AutoDrive 1.0, pierwszy opracowany wewnętrznie system autonomicznej jazdy, oferujący funkcjonalności „Hands-Free” i „Eyes-Off” (poziom 3 SAE).
Stellantis N.V. i Mistral AI pogłębiają swoją strategiczną współpracę w celu integracji sztucznej inteligencji (AI) w wielu obszarach, od inżynierii pojazdów po wrażenia użytkowników w samochodzie.
Trwają prace nad przepisami, które ułatwią testowanie w Polsce pojazdów pół- i autonomicznych. Zmienią się m.in. definicje zawarte w ustawie z 2018 roku, by możliwe było wykorzystanie do testów pojazdów o pełnej autonomii.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?