Nowoczesny zakład Toyota Battery Manufacturing North Carolina (TBMNC) oficjalnie rozpoczął produkcję akumulatorów litowo-jonowych, które trafią do samochodów hybrydowych oraz zupełnie nowego elektrycznego SUV-a Toyoty.
Dostawca branży motoryzacyjnej MAHLE wchodzi na rynek stacjonarnych magazynów energii, realizując pierwsze zamówienie seryjne na moduł chłodzenia.
Rosnąca popularność urządzeń i pojazdów elektrycznych sprawia, że coraz częściej mówi się o zagrożeniach pożarowych związanych z bateriami litowo-jonowymi.
Zużyte akumulatory trakcyjne z pojazdów elektrycznych wciąż mają ogromny potencjał – po latach eksploatacji zachowują pojemność na poziomie 70-80%. Zamiast skierować je do kosztownego recyklingu, można im dać drugie życie w stacjonarnych systemach magazynowania energii.
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na szybsze ładowanie i lepszą efektywność energetyczną, coraz więcej producentów samochodów elektrycznych decyduje się na zastosowanie architektury 800 V.
Firma Battery X Metals ogłosiła opracowanie przełomowej technologii rebalansowania akumulatorów litowo-jonowych, która umożliwia przywrócenie ich pierwotnej pojemności energetycznej.
Firma BASF z powodzeniem rozpoczęła komercyjną działalność swojego zakładu black mass w Schwarzheide w Niemczech. Ten najnowocześniejszy obiekt stanowi kamień milowy dla działalności BASF w zakresie recyklingu baterii.
Toyota po raz 11. z rzędu zarejestrowała najwięcej patentów ze wszystkich producentów samochodów w USA.
Inżynierowie z Toyota Chemical Engineering opracowali i testują nową technologię recyklingu baterii stosowanych w hybrydach, hybrydach plug-in i samochodach elektrycznych.
Zespoły badawcze rozpoczęły projekt AdRecBat. Zajęto się w nim recyklingiem baterii litowo-jonowych nie pod koniec ich życia, ale już w momencie projektowania produktu. Celem projektu jest rozróżnienie komponentów baterii od siebie w taki sposób, aby możliwy był recykling według typu.
Vianode, firma specjalizująca się w zaawansowanych materiałach akumulatorowych, została wybrana przez General Motors (GM) jako strategiczny dostawca syntetycznego grafitu anodowego.
Wraz z postępującym rozwojem elektromobilności coraz więcej uwagi poświęca się recyklingowi akumulatorów wysokonapięciowych.
PowerCo SE, firma akumulatorowa należąca do Grupy Volkswagen, oraz Patriot Battery Metals Inc. ogłosiły strategiczne partnerstwo, mające na celu zabezpieczenie długoterminowych dostaw litu z Ameryki Północnej.
Europa może ograniczyć zależność od importu surowców mineralnych dzięki recyklingowi akumulatorów.
Firma GUS Technology, potentat tajwańskiego sektora baterii litowo-jonowych, podpisała z japońską spółką Toshiba Corporation umowę o udzielenie licencji i wsparcia technicznego. Celem współpracy jest komercjalizacja nowej generacji baterii litowo-jonowych wykorzystujących tlenek tytanu i niobu w anodzie.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?