Stacje kontroli pojazdów przez ponad dwie dekady pracowały na granicy ekonomicznej opłacalności – obowiązkowe badania techniczne wyceniane były według stawek z poprzedniej epoki.
SIAD i Brembo ogłosiły inwestycję w Hydrospark, start-up wspierany i uruchomiony przez Petroceramics, który specjalizuje się w rozwoju zaawansowanych technologii produkcji i magazynowania energii wodorowej.
Wraz ze wzrostem technologicznego zaawansowania nowoczesnych silników, rosną wymagania co do jakości części zamiennych. Niestety, nadal pokutuje przekonanie, że są części mniej i bardziej kluczowe dla sprawności silnika.
Ministerstwo Infrastruktury podjęło intensywne prace nad reformą systemu badań technicznych pojazdów. To nie tylko konieczność wynikająca z dostosowania przepisów do unijnej dyrektywy, ale również odpowiedź na realia gospodarcze, które przez lata diametralnie się zmieniły.
Opłaty bez zmian od 21 lat! Nadchodzi przełom? Dziś za badanie techniczne samochodu osobowego płacimy 98 zł brutto.
15 czerwca w godz. 9.00-17.00 w Warszawie Polska Izba Ubezpieczeń wraz z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji oraz Zespołem Szkół Samochodowych nr 1 zapraszają na nieodpłatny przedwakacyjny przegląd samochodów podczas akcji „Jadę bezpiecznym autem – przedwakacyjny przegląd pojazdów”.
26 kwietnia warszawiacy mogą zapomnieć o wykonaniu badania technicznego pojazdu. Właściciele stacji kontroli pojazdów zdecydowali się bowiem na protest. Co ich motywuje? Właściciele SKP już od dłuższego czasu skarżą się na zbyt niskie opłaty za badania techniczne. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów – już niemal od 19 lat opłaty nie były waloryzowane.
We wrześniu 2022 roku, mają wejść w życie nowe przepisy dotyczące przeglądów technicznych. Diagności będą zobowiązani do wykonywania zdjęć pojazdów w trakcie kontroli oraz przechowywania tychże fotografii w swojej bazie. Regulacje te mają ukrócić proceder podbijania przeglądów samochodów, które fizycznie nie pojawiły się na stacji. Będą też surowe mandaty za brak terminowego badania technicznego.
Filtry cząstek stałych miały być z założenia sposobem na ograniczenie emisji sadzy do atmosfery. Okazało się jednak, że ten element wyposażenia samochodów był także przyczyną wielu kłopotów właścicieli diesli. Dlatego o tej pory dość popularnym zabiegiem jest usuwanie filtra cząstek stałych z samochodu.
Niedawno ogłoszony projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym i innych ustaw budzi wiele kontrowersji. Branża przede wszystkim obawia się zaostrzonego rygoru nałożonego na diagnostów i właścicieli stacji kontroli pojazdów oraz zwraca uwagę na coraz mniejszą rentowność SKP.
Wszelkie zmiany przepisów związanych z badaniami okresowymi pojazdów budzą wiele komentarzy. Branża od lat walczy o podniesienie stawek za badanie, ponieważ funkcjonowanie na stawkach sprzed 16 lat dziś jest mało opłacalne. A obowiązków przybywa.
Na stronach Rządowego Centrum Legislacji 21 października 2020 r. pojawił się projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw. Przewiduje on zmiany zasad przeprowadzania badań technicznych pojazdów.
W związku ze zmianą rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz zmianą wzorów dokumentów stosowanych podczas przeprowadzania tych badań od 4 października br. zapanował chaos spowodowany wprowadzeniem nowego wzoru zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu wystawianym przez stacje kontroli pojazdów.
W Polsce każdy poruszający się po drogach pojazd powinien posiadać ważne badanie techniczne. Ciągle jednak w ruchu drogowym w naszym kraju uczestniczy wiele pojazdów bez ważnych badań. Powody są różne, od zwykłego zapomnienia począwszy, na uchylaniu się od obowiązkowych badań technicznych aut kończąc.
Dość często w słowie wstępnym skupiam się na sprawach ekologii. Dlaczego? Otóż w ostatnim czasie w tej kwestii sporo się dzieje. Tym razem chodzi o plany rządu mające na celu ograniczenie procederu wycinania filtrów DPF.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?