Vianode wprowadza pierwszy wysokowydajny materiał anodowy oparty na graficie z recyklingu jako część serii materiałów nowej generacji.
Porsche AG oficjalnie przejęło firmę V4Drive GmbH od grupy VARTA AG, zmieniając jej nazwę na V4Smart. Ta strategiczna decyzja oznacza nowy rozdział w produkcji wysokowydajnych cylindrycznych ogniw litowo-jonowych, które już znalazły zastosowanie w najnowszych modelach Porsche 911 GTS.
Inżynierowie z Toyota Chemical Engineering opracowali i testują nową technologię recyklingu baterii stosowanych w hybrydach, hybrydach plug-in i samochodach elektrycznych.
Arval przeanalizował żywotność baterii w 8300 używanych pojazdach elektrycznych z Europy Zachodniej.
Obawy przed zakupem samochodów elektrycznych wiązały się często z krótką żywotnością akumulatorów trakcyjnych. Dziś jednak w dużej mierze straciło to na aktualności.
Zdaniem EXPERTa: Adam Potępa, Menadżer ds. kluczowych klientów, w firmie Clarios Poland doradza w zakresie poszukiwań i wyboru akumulatora samochodowego.
Fireman Access to system umożliwiający strażom pożarnym szybkie ugaszenie pożaru akumulatora trakcyjnego w pojazdach elektrycznych.
Zespoły badawcze rozpoczęły projekt AdRecBat. Zajęto się w nim recyklingiem baterii litowo-jonowych nie pod koniec ich życia, ale już w momencie projektowania produktu. Celem projektu jest rozróżnienie komponentów baterii od siebie w taki sposób, aby możliwy był recykling według typu.
Konsorcjum banków udzieliło Grupie Elemental finansowanie o łącznej wartości 252 mln euro oraz linii gwarancyjnej do kwoty 27 mln dolarów.
Vianode, firma specjalizująca się w zaawansowanych materiałach akumulatorowych, została wybrana przez General Motors (GM) jako strategiczny dostawca syntetycznego grafitu anodowego.
Wraz z postępującym rozwojem elektromobilności coraz więcej uwagi poświęca się recyklingowi akumulatorów wysokonapięciowych.
Mazda Motor Corporation ogłosiła plany budowy nowego zakładu produkcyjnego w mieście Iwakuni, w prefekturze Yamaguchi, Japonia. Fabryka będzie specjalizować się w wytwarzaniu modułów cylindrycznych i akumulatorów litowo-jonowych dla branży motoryzacyjnej.
PowerCo SE, firma akumulatorowa należąca do Grupy Volkswagen, oraz Patriot Battery Metals Inc. ogłosiły strategiczne partnerstwo, mające na celu zabezpieczenie długoterminowych dostaw litu z Ameryki Północnej.
Europa może ograniczyć zależność od importu surowców mineralnych dzięki recyklingowi akumulatorów.
Stellantis i CATL ogłosiły, że osiągnęły porozumienie w sprawie inwestycji do 4,1 miliarda euro w utworzenie spółki joint venture.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?