Audi wdroży system autonomicznego parkowania w pobliżu Bostonu

Audi
20.11.2015
Reklama
Reklama

Audi i Somerville chcą razem wdrażać innowacje w mieście przyszłości zlokalizowanym na wschodnim wybrzeżu USA.

Szef Audi Rupert Stadler oraz burmistrz Somerville Joseph A. Curtatone, przy okazji spotkania na Smart City Expo World Congress w Barcelonie, podpisali dokument „Memorandum of Understanding”. Chcą stworzyć strategię miejską dla Somerville, uwzględniając w niej rozwiązania techniczne z takich dziedzin jak rozproszona inteligencja, autonomiczne parkowanie oraz sieciowe połączenie samochodu z sygnalizacją świetlną.

Reklama

Oprócz osieciowanej infrastruktury ruchu ulicznego, Audi wnosi do projektu system autonomicznego parkowania. Samochody, które są w stanie zaparkować same w oznaczonym miejscu, przynoszą od razu trzy korzyści: parkingi wielopoziomowe mogą być przeniesione z centrum do mniej atrakcyjnych lokalizacji, powierzchnia parkowania na auto kurczy się o około dwa metry kwadratowe, pojazdy parkują gęściej i potrzebują znacznie węższych dróg dojazdowych w parkingach wielopoziomowych, gdzie ponadto nie są już potrzebne ścieżki dla pieszych, schody ani windy. W ten sposób, parkingi wielopoziomowe mieszczą około 60 procent więcej aut na takiej samej powierzchni, co pozwala zrezygnować z miejsc parkingowych zlokalizowanych przy krawędziach dróg i ulic. Efektem takich zmian będzie zdecydowanie mniejsza ilość samochodów krążących po ulicach w poszukiwaniu miejsca do zaparkowania.

Inteligentne zarządzanie przestrzenią parkingową w dzielnicy Assembly Row

Ze zautomatyzowanej techniki parkowania korzysta również inny projekt prowadzony w Somerville. W dzielnicy Assembly Row, firma deweloperska Federal Realty Investment Trust (FRT) zaplanowała i buduje tzw. „Mixed Use Development”. W odległości około siedmiu minut jazdy oddaną niedawno do użytku szybką koleją metropolitalną, powstają mieszkania, biura, miejsca wypoczynku, centra handlowe oraz powierzchnie parkingowe. Wiele prowadzonych obecnie w USA projektów budowlanych to takie właśnie powierzchnie „mixed use”, których założeniem jest optymalne połączenie zwiększenia satysfakcji użytkowników ze zrównoważoną ofertą rynkową, zapewniającą również określoną ilość miejsc parkingowych.

Reklama

- Budowa parkingu jest bardzo droga, a koszty poniesione przez deweloperów operujących w przestrzeni miejskiej często w ogóle się nie amortyzują - mówi Chris Weilminster, Executive Vice President Real Estate and Leasing, FRT. Dla przykładu: miejsce parkingowe w Assembly Row kosztuje średnio przynajmniej 25 000 dolarów. - Parking to dla nas wydatek, a jednocześnie zabranie ogromnej przestrzeni. Jeżeli możemy zredukować przestrzeń parkingową koszty spadają, miejsce może być lepiej wykorzystane i co za tym idzie jakość życia oraz zysk wzrastają - dodaje.

Flota aut z systemem autonomicznego parkowania może w przyszłości prowadzić do znacznych oszczędności zarówno miejsca jak i pieniędzy. Na przykładzie Assembly Row, może to być teoretycznie nawet 100 milionów dolarów.

Źródło: Audi, Mototarget.pl

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama