Audi RS 6 Avant GT: szczytowy wariant serii modelowej
Specjalna edycja wyróżnia się wieloma ekskluzywnymi detalami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Jej topową pozycję podkreślają imponujący spojler dachowy o otwartej formie, przeprojektowany dyfuzor i 22-calowe obręcze o wyrazistym wzornictwie.
Koncepcję wnętrza definiują między innymi wysokiej jakości kubełkowe fotele, świeże połączenie kolorów i indywidualna numeracja na konsoli środkowej. Regulowane gwintowane zawieszenie o lekkiej konstrukcji, zaprojektowane specjalnie dla RS 6 Avant GT, oraz zmodernizowany sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi potęgują sportowe wrażenia z jazdy.
Niezrównany wygląd
Nowe Audi RS 6 Avant GT wyróżnia się na tle innych wariantów w swojej gamie, RS 6 Avant oraz RS 6 Avant performance, za sprawą jeszcze bardziej imponującego wyglądu, który bazuje na koncepcji RS 6 GTO. Efektowny przód w oczywisty sposób nawiązuje do koncepcji RS 6 GTO. Osłona Singleframe i wloty powietrza są w całości wykończone w kolorze czarnym o wysokim połysku, dzięki czemu samochód wydaje się jeszcze niższy i szerszy. Wyostrzony design podkreślają pionowe listwy w przednim zderzaku, nowy wkład wlotu powietrza oraz wyrazisty przedni splitter zintegrowany ze zderzakiem. Po raz pierwszy Audi Sport zastosowało całkowicie przeprojektowaną przednią pokrywę wykonaną z włókna węglowego. Jedyne w swoim rodzaju karbonowe wykończenie przyciąga wzrok i zjawiskowo komponuje się z kolorem nadwozia. Zintegrowane wyloty powietrza za 22-calowymi obręczami zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców. Nie tylko przednia pokrywa, ale i błotniki zostały po raz pierwszy wykonane w całości z włókna węglowego – co stanowi szczególną cechę nie tylko w przypadku nowego samochodu, ale i w obszarze produkcji Audi.
Profil definiują wstawki w osłonach progów, obudowy lusterek zewnętrznych z błyszczącego włókna węglowego oraz wspomniane 22-calowe obręcze o 6 ramionach, zaprojektowane wyłącznie dla RS 6 Avant GT. Z tyłu specjalna edycja zwraca uwagę czarnym napisem „RS 6 GT”, specjalnie dostosowaną tylną klapą z wizualnie obniżoną krawędzią załadunku oraz funkcjonalnym dyfuzorem z pionowo umieszczonym odblaskiem, który sprawia, że samochód wydaje się jeszcze szerszy. Całość wieńczy charakterystyczne podwójne skrzydło, inspirowane światem sportu motorowego, niemal 1:1 przejęte z przygotowanego przez praktykantów konceptu. Co więcej, aby uzyskać jeszcze bardziej spłaszczoną, sportową sylwetkę, po raz pierwszy w historii RS 6 Avant usunięto relingi dachowe.
RS 6 Avant GT zjeżdża z linii produkcyjnej z pakietem stylistycznym RS plus w standardzie. Czerń we wnętrzu przełamują liczne akcenty w ekskluzywnej kombinacji czerwieni i miedzi, na przykład przeszycia na kierownicy, bocznych panelach konsoli środkowej, środkowym podłokietniku oraz podłokietnikach na panelach drzwi, a także na dywanikach z napisem „RS 6 GT”. Ta sama kolorystyka charakteryzuje nowe fotele kubełkowe RS, pokryte połączeniem skóry i tkaniny Dinamica, z napisem „RS 6 GT” tuż pod zagłówkami. Przeszycia o strukturze plastra miodu na środkowych panelach siedzeń mienią się czerwonym kolorem Express, a nić na brzegach kubełkowego fotela ma odcień miedzi.
Podłokietniki, deskę rozdzielczą, konsolę środkową wraz z bocznymi panelami oraz uchwyty na panelach drzwi pokrywa czarna mikrofibra Dinamica, a dekoracyjne wstawki zdobi ten sam materiał w kolorze głębokiej czerni. Na życzenie dekoracyjne wstawki mogą być wykonane z włókna węglowego o diagonalnej strukturze i otwartych porach. Pasy bezpieczeństwa przyciągają wzrok swoim czerwonym odcieniem. Kolejną szczególną atrakcją jest konsola środkowa, na której widnieje numer seryjny danego egzemplarza – jednego z limitowanej puli 660 aut.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Osiągi na wyższym poziomie
Nowe RS 6 Avant GT rozwija moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm (zużycie paliwa w cyklu łączonym WLTP: 12,2–12,7 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym WLTP: 277–289 g/km). W porównaniu z podstawowym RS 6 Avant (zużycie paliwa w cyklu łączonym WLTP: 12,1–12,7 l/100 km, emisje CO2 w cyklu mieszanym WLTP: 276–289 g/km) oznacza to przyrost o 22 kW (30 KM) i 50 Nm. Topowy wariant tej serii modelowej przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, o 0,3 sekundy szybciej niż RS 6 Avant*, a od 0 do 200 km/h – w zaledwie 11,5 sekundy, czyli o 0,5 sekundy szybciej niż RS 6 Avant. Standardowo prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, a za hamowanie odpowiada seryjny ceramiczny układ hamulcowy RS.
Moment obrotowy silnika 4.0 TFSI jest przekazywany do stałego napędu na wszystkie koła quattro za pośrednictwem standardowej 8-biegowej przekładni Tiptronic o zoptymalizowanych czasach zmiany przełożeń. Podobnie jak RS 6 Avant performance, nowe RS 6 Avant GT wykorzystuje najnowszą wersję centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą o szczególnie lekkiej i kompaktowej konstrukcji.
Aby jeszcze bardziej odróżnić specjalną edycję od innych modeli RS, najnowsze RS 6 Avant GT otrzymało specjalnie skonfigurowany sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi. Nowe parametry skupiają się na zapewnieniu dodatkowej zwinności i zwiększeniu ilości momentu obrotowego kierowanej do tylnej osi w trybie jazdy „dynamic”.
Przyczepność niezbędną do dynamicznej jazdy zapewniają nowe opony o wysokich osiągach Continental Sport Contact 7 285/30 R22. Oferują one konsekwentnie zwiększone trzymanie się drogi zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni oraz zmniejszają podsterowność podczas szybkiego pokonywania zakrętów, generalnie zapewniając precyzyjniejsze prowadzenie w całym zakresie szybkości. To nie wszystko: droga hamowania ze 100 do 0 km/h w przypadku nowego ogumienia jest nawet o 2 metry krótsza.
Źródło: Audi