Audi angażuje się w wyścigi Formuły E
ABTW niedalekiej przyszłości, Audi zaangażuje się jeszcze bardziej w wyścigi pierwszej na świecie serii dla samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym.
Począwszy od sezonu 2016/2017, który rozpocznie się już w październiku w Hongkongu, Audi zwiększy swoje zaangażowanie i wsparcie dla zespołu Formuły E – ABT Schaeffler Audi Sport. Ponadto planuje się, że w sezonie 2017/2018, Formuła E zostanie ujęta w fabrycznym programie wspierania sportu motorowego.
Audi Sport, od pierwszego sezonu Formuły E - 2014/2015, jest dla Teamu ABT Schaeffler patronem tytularnym. W ramach tej współpracy, fabryczny kierowca Audi, Brazylijczyk Lucas di Grassi, jest też zawodnikiem w Formule E. Ponadto, zespół mógł korzystać z infrastruktury Audi Sport w Neuburgu. Począwszy od sezonu 2016/2017, Audi zintensyfikuje funkcjonujące już partnerstwo, udzielając team’owi wsparcia finansowego i technicznego. Przed sezonem 2017/2018, Audi Sport w ramach ścisłej współpracy z firmą Schaeffler, partnerem technicznym na tym polu, stopniowo będzie zwiększać swoje zaangażowanie, aż do pełnego udziału producenta w tej serii.
Wejście Audi do Formuły E zauważą także fani: już teraz logo marki zdobi boki i tylne błotniki maszyny ABT Schaeffler FE02. Napędzane wyłącznie elektrycznie, jednoosobowe samochody wyścigowe o nowej stylistyce, po raz pierwszy można będzie podziwiać na torze wyścigowym w przyszłym tygodniu, od poniedziałku do środy, 5-7 września, w angielskiej miejscowości Donington. Odbędą się tam ostatnie jazdy testowe Formuły E przed rozpoczęciem sezonu w Hongkongu.
W kalendarzu sezonu 2016/2017 Formuły E, wpisano 12 wyścigów w dziesięciu metropoliach całego świata. 10 czerwca 2017 r. seria wyścigowa samochodów elektrycznych zagości w Berlinie. Dwa wyścigi finałowe odbędą się 29 i 30 lipca 2017 w Nowym Jorku.
Kierowcy zespołu ABT Schaeffler Audi Sport to Niemiec Daniel Abt i Brazylijczyk Lucas di Grassi. Wspólnie rozpoczną już trzeci sezon Formuły E. Di Grassi w premierowym sezonie był trzeci w klasyfikacji kierowców, a tytuł mistrza w sezonie 2015/2016, w którym był na drugim miejscu podium, dosłownie uciekł mu sprzed nosa.
Źródło: Audi/Mototarget







