Międzynarodowy dostawca motoryzacyjny FORVIA HELLA osiągnął znaczący kamień milowy w obszarze technologii radarowych – wyprodukował 100-milionowy czujnik radarowy.
Bosch i CARIAD zacieśniają współpracę w ramach Automated Driving Alliance, wspólnie opracowując oprogramowanie dla pojazdów wyposażonych w systemy wspomagania kierowcy i automatycznego prowadzenia na poziomach 2 i 3.
Przed targami IAA Mobility 2025, ZF Chassis Tech Day oferuje wgląd w technologię i strategię w branży podwozi samochodów osobowych, która jest jednym z kluczowych obszarów zainteresowania Grupy.
Bosch przyjmuje, że postęp związany ze sztuczną inteligencją (AI) przyczyni się do rozwoju rozwiązań proponowanych przez firmę.
Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych.
Branża motoryzacyjna i jej zaplecze badawczo-rozwojowe alarmuje: projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przedstawiany jako „deregulacyjny”, w rzeczywistości wprowadza kolejne skomplikowane procedury.
Oprogramowanie i sztuczna inteligencja (AI) już teraz kształtują naszą codzienność. W przyszłości będą jednak kluczowymi technologiami. Bosch szybko dostrzegł potencjał inteligentnego oprogramowania oraz usług: dziś każdy produkt firmy jest wyposażony w AI lub był produkowany z jej pomocą.
BMW jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który otrzymał zgodę na połączenie systemów wspomagających kierowcę – asystenta autostradowego BMW (poziom 2) i BMW Personal Pilot L3 (poziom 3) – w jednym pojeździe.
Wprowadzenie samochodów autonomicznych może zmienić oblicze transportu, redukując liczbę wypadków i zwiększając komfort jazdy.
Aby szybko i bezpiecznie wprowadzić zautomatyzowane i autonomiczne pojazdy na drogi, AVL współpracuje z firmami Microsoft, Hexagon, Synopsys i Tracetronic nad zintegrowanym cyfrowym i zautomatyzowanym zestawem narzędzi.
TomTom Mitsubishi Electric ogłosiły, że integrują swoje technologie, aby opracować nowe rozwiązania i rozwijać innowacje w obszarze zautomatyzowanej jazdy.
Rozwój zautomatyzowanych funkcji jazdy zależy w dużej mierze od niezawodnych informacji o otoczeniu pojazdu.
Inżynierowie działu badań i rozwoju KYB opracowali zintegrowany układ sterowania amortyzatora i wspomagania kierownicy, który zapewnia komfort i bezpieczeństwo podczas zautomatyzowanej kontroli jazdy.
Wspólnie prowadzone prace projektowe przyspieszą wprowadzenie funkcji zautomatyzowanej jazdy w pojazdach wszystkich klas.
Należąca do koncernu Volkswagen firma Car.Software Organisation wspólnie z Microsoftem stworzy funkcjonującą w oparciu o chmurę danych tzw. Automated Driving Platform (ADP).
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?